December 2019 - Hoe overleef ik december?

03-12-2019 om 12:20 uur

December: gezellig maar ook een maand boordevol prikkels. Kerstboom, kaarsen, vuurwerk, drukte…..allemaal prikkels die niet altijd goed samengaan met je longziekte.

Gelukkig kun je soms overlast voorkomen door :

Geen echte kaarsen maar kaarsjes van was met ledverlichting te nemen
In plaats van een echte boom een kunstkerstboom op te tuigen. Deze wel stofvrij houden
Het geeft rust om op tijd de kerstinkopen te doen, zo voorkom je stress

Wat doe jij om de decembermaand goed door te komen? Deel hier je tips.

Login of registreer om te reageren
03-12-2019 om 13:52 uur

Idd nepkaarsen, nepboom, uitschudden in de schuur.
Cadeautjes online op tijd bestellen, boodschappen idem dito, verder niet druk maken om 't huis spik en span te hebben.
Komt in januari wel weer, gewoon aan kant houden en genieten van een te vol huis met lichtjes en kitch alom.
Eten:stampot met worst maar wel luxe hapjes vooraf en 's avonds, meeste ook kant, klaar te koop.

Login of registreer om te reageren
03-12-2019 om 21:25 uur

Niks doen. Niks hoeven, niks moeten. Niemand die contact zoekt, want iedereen is druk met van alles. Lekker tot rust komen, heerlijk!

Login of registreer om te reageren
04-12-2019 om 19:13 uur

Medicatie verhogen is altijd mijn oplossing. En wat suus zegt klopt ook, niet zo gek mee doen met de decembergekte.

kerstboom gaat hier niet goed, dus verzin altijd weer wat anders. Dit jaar een canvas kleed gekocht met een kerstboom. nu gewoon mooi, straks met lichtjes erachter prachtig kerst

Login of registreer om te reageren
04-12-2019 om 19:51 uur

vind trouwens de titel 'hoe overleef ik december' wel erg negatief.
tips krijgen voor longpatiënten is fijn, maar dec is ook om te genieten, ieder op zijn eigen manier

Login of registreer om te reageren
06-12-2019 om 14:07 uur

Ik heb ipv een kerstboom een slinger van kerstlampjes omwonden met glitterdraad en daaraan ballen opgehangen.

Login of registreer om te reageren
06-12-2019 om 22:08 uur

Medicatie verhogen zoveel mogelijk rust, reinheid en regelmaat te nemen en de nodige ziekenhuisbezoekjes zijn er ook vaak helaas. Maar tot nu toe nog niet opgenomen in november en december dus ben al heel blij. Zie alleen enorm op tegen oud en nieuw. Heb soms al een flinke aanval door iemand die iets stookt wat dan toch binnenkomt dus laat staat al dat vuurwerk...

En wij hebben een schattig minikerstboompje die nep is maar toch mooi:) en verder probeer ik vooral te genieten van de kerstfilms en de sfeer. Het huis is al versierd en de sfeer geniet ik van. Ook hebben we een alternatieve kerstboom

https://www.mupload.nl/img/ujhyh2g9.jpeg de takken gewoon bij elkaar geraapt met touwtjes aan elkaar gebonden en die ballen erin gedaan. Hangt nog niet zoals we het willen hebben maar het geeft wel een beeld. Dus wellicht een oplossing voor anderen. Wij kunnen geen kerstboom met ballen nemen ivm een erg ondernemende kat xD

En deze titel doet me denken aan de carry slee serie hoe overleef ik... mezelf/school, etc:p

Login of registreer om te reageren
08-12-2019 om 10:21 uur

Nergens aan meedoen ! Ik vier niks, niet eens mijn verjaardag !!

Login of registreer om te reageren
08-12-2019 om 18:14 uur

De eerste week hebben we al gehad. Nog geen vuurwerk. Wel de poep van het paard van Sinterklaas.
Ach, er zijn mensen die paardenpoep lekker vinden ruiken. Biologisch is 't wel.
Wel slaat de stikstof ervan neer en geeft 't methaangas wat ervoor zorgt dat binnenkort volgens sommige (velen) de wereld vergaat of zoiets.
Wat december aangaat: Er is mij verteld dat het venijn 'm in de staart zit, toch?

Login of registreer om te reageren
09-12-2019 om 12:41 uur
Reactie op emsepems

vind trouwens de titel 'hoe overleef ik december' wel erg negatief.
tips krijgen voor longpatiënten is fijn, maar dec is ook om te genieten, ieder op zijn eigen manier

Voor mij wel heel erg de spijker op zijn kop. December is voor mij wel echt 1 grote overlevingsslag. Ik doe mijn best om mijn rustpuntjes te vinden, maar met familie door het hele land en een stiefdochter die dus 3 'ouders' heeft is erg druk.

Verder gewoon proberen op te letten. Let op genoeg slaap voor zover je dat zelf in de hand hebt. Af en toe tussendoor een dutje of even Netflixen op de bank. Alcohol doe ik sowieso niet aan, dat scheelt denk ik iets. Ik let nog beter op mijn medicijnen op tijd nemen en verder duimen en hopen dat het allemaal lukt.

Login of registreer om te reageren
20-12-2019 om 13:35 uur

Ik vind december wel een leuke maand maar ik doe altijd wel rustig aan.
Dit jaar geen boom opgezet, ik heb een kunstboompje liggen maar geen puf om hem op te zetten en de kinderen vinden het ook prima zonder, gelukkig.
Ik ben niet in staat om naar familie te gaan en ook niet in staat dat familie bij mij komt allemaal lichamelijk veel te zwaar.
Dus wij (kinderen en ik) gaan gewoon een paar leuke kerstfilms kijken met wat kleine hapjes op tafel. Gewoon knus en gezellig.

Oud en nieuw zie ik wel een beetje tegenop maar ik plak hier alles goed af waarvan ik het idee heb dat daar buitenlucht door naar binnen kan komen.

Login of registreer om te reageren