Gewichtstoename na stop prednison

25-12-2019 om 09:10 uur

Hallo allemaal,
Allereerst fijne kerst.
Ik heb een vraag, ik ben 16 december gestopt met een stootkuur van 2,5 week 30 mg prednison. Ik begon de laatste dagen van de kuur vocht vast te houden in mijn gezicht, maar geen verschil op de weegschaal.
Nu ben ik dus dik een week gestopt met de prednison maar kom ik sinds 3 dagen dagelijks ongeveer een 0,5 kilo aan. En het is niet zo dat ik kilo s chocola eet ofzo;-)
Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Kan het ook nergens opmerken waar de kilo’s moeten zitten.

Hoop dat iemand me kan helpen en ergens gerust kan stellen haha.

Groeten,
Joyce

Login of registreer om te reageren
25-12-2019 om 19:40 uur

Ik heb heel vaak gehad dat ik bij afbouwen juist de bijwerkingen kreeg. Zoals dikke voeten enzo... heel vreemd was dat. De weegschaal vermijd ik door alle prednison die ik heb gehad, het is dat het in het ziekenhuis moet.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, je gewicht kan sowieso schommelen denk ook aan stress rond de feestdagen. Als je ineens elke dag kilo’s aankomt of je eetpatroon verandert niet en je blijft aankomen dan wel aan de bel trekken. Maar bij een mens is een halve kilo niet zoveel, als je flink plast en flink poept weeg je zo bijna een kilo lichter:p het hangt ook af van het moment van wegen, moet je ongesteld worden want dan word je dus ook zwaarder vaak en erna verlies je dat weer.

Als je het niet vertrouwd houd je het in de gaten en je kan altijd de huisarts bellen als je ongerust bent. Maar onthoud ook dat prednison niet binnen een week je lichaam al uit is.

Login of registreer om te reageren
25-12-2019 om 20:09 uur

Ik herken het helemaal!! Ook niet meer gegeten, maar ik was net een Michelin poppetje vreselijk, dit overigens tijdens het afbouwen...ik heb er 3 weken over gedaan voordat ik weer in balans was en het opgeblazen gevoel en dikke buik / gezicht weg was, veel brandnetel thee gedronken, en zemelen voor mijn darmen, toen werd het beter.

Login of registreer om te reageren
26-12-2019 om 13:40 uur

Prednison kent vele bijwerking, 1 daarvan is een opgeblazen hoofd en gewichtstoename. Dit trekt doorgaans vanzelf wel weer bij.

Login of registreer om te reageren
29-12-2019 om 21:19 uur

ik ben tijdens de kuur, maar ook wel daarna aangekomen.
vervelend maar het is niet anders...

Login of registreer om te reageren
05-02-2020 om 17:48 uur

Heel laat! Maar bedankt voor de reacties!

Login of registreer om te reageren