Oud&Nieuw feest

30-12-2019 om 10:07 uur

Ik ga misschien naar een Oud & Nieuw etentje en overnachting met 12 kleine kinderen en 12 volwassenen. Twee van die kleine kinderen zijn verkouden. Nu twijfel ik een beetje of ik wel moet gaan, ik krijg al heel snel infecties en 12 kleine kinderen, das wel veel van het goede. Of moet ik dit soort dingen niet willen vermijden. Wat is reƫel? Wat denken jullie?

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 11:53 uur

Wat ik denk...doet niet zo ter zake, het is meer hoe voel jij je?
Ben je net weer beter na een virus en nog aan het opbouwen, is je conditie zwak, je weerstand laag, ben je erg moe....vraag jezelf dit af en dan zou ik niet gaan.
Ben je fit en sterk dan zou je kunnen gaan.
En vraag van te voren of er veel verkouden snotneusjes erbij zijn...
We willen t liefst altijd horen bij leuke dingen, vooral doen!! Want het grote woord "genieten"moet doorgaan en is ook echt wel zo maar niet ten koste van je gezondheid.
Genieten kan ook met een boek, bank , oliebol en top2000 er bij aan.
Je moet je eigen keuze maken en je echt afvragen hoe voel ik mij nu en ben ik herstellende of al lange tijd fit...
Succes, ik gun je het zeker maar niet ten koste van jezelf!
Veel plezier wat je ook besluit!

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 12:00 uur

Dank! Ik ben nu sinds twee weken weer beter. Niet heel fit en best slechte weerstand, maar neig nu om gewoon wel te gaan. Amor fati, we zien wel!

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 12:31 uur

Denk dat je dit al had besloten ? voordat je 't vroeg.. slechte weerstand en verkouden kinderen blijft oppassen!
Wens je veel plezier

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 13:08 uur

Soms doe je dingen waarvan je weet dat het niet heel verstandig is, is het je waard en wil je de mogelijke gevolgen accepteren, dat is de vraag aan jou die jij jezelf moet stellen. Ik doe soms dingen waarvan ik weet dat ik minimaal een week moet bijkomen, maar dan is het me dubbel en dwars waard en geniet ik er maanden later nog van. En soms denk ik dit is het me niet waard en dan laat ik het. En ik kan geen zieke mensen om me heen hebben dat weten ze want ik pik alles op. Dus het is aan jou. Of overleg met je lvk of longarts, dat doe ik bij grote twijfel en soms kleine twijfel.

Laatst wilde ik iets doen waarvan ik het waard vond om daarna voor pampus te liggen en had het overlegd met mijn longarts en hij vond het op meerdere punten een slecht idee dus zijn advies opgevolgd en bleek achteraf maar goed ook.

Dus luister naar je gevoel en bedenk is het het waard en bij twijfel met die mensen overleggen of met je huisarts.

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 13:55 uur

Het theater laatst twijfelde je ook over en ging achteraf gezien goed. Deze keuze moet je ook zelf maken afhankelijk hoe je je voelt. Waar is het eten? En hoe laat? Midden in de drukke binnenstad of in een doods dorp? En het slapen? Heb je een eigen kamer of lig je op en in elkaar en die kinderen? Blijven ze op of alleen om 12 uur een uurtje? Enz.

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 15:08 uur

ik heb een tijdje niet blij kleintjes gemogen, het was steeds weer bronchitis. nu ga ik wel, maar als kleintjes verkouden zijn mogen ze me niet zoentjes geven. en ook let ik op dat ik wat vaker handen was, zeker als ik met de kleintjes gespeeld heb of id.

Zo los ik het op

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 15:19 uur

Inderdaad zoals emsepems zegt, vooral het handen wassen is heel belangrijk.
Veel plezier morgen!

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 15:37 uur

Ik denk zelf dat je graag bevestiging wilt voor je beslissing om wel te gaan maar die bevestiging kun jij alleen maken...
Ligt helemaal aan je situatie en ziekte, je schrijft slechte weerstand, niet fit bij verkouden kinderen dan neem je een risico dat is een feit maar is het gevolg:een weekje bijkomen of is het gevolg:echt erg ziek worden..
Of helemaal niks aan t handje kan ook nog.
Dat weet je nooit van te voren en kan je ook in een overvolle supermarkt oplopen.
Kijk naar wat je ziekte toe laat, bij mij zou het nu betekenen;erbij wegblijven en zeker niet opzoeken,kan domweg niks meer verliezen aan een stukje gezondheid.
Maar dit kan bij jou (hopelijk)totaal anders zijn.
Daarom kan niemand een keuze voor jou maken denk ik, ga op je eigen gevoel af.
Veel plezier!

Login of registreer om te reageren
31-12-2019 om 08:27 uur

"Amor fati".....Toe maar. Nietsche op de vroege ochtend.
Zoek wat levensvreugde op. Zal je goed doen.
Kinderen (van een ander) zijn leuk.

Login of registreer om te reageren
02-01-2020 om 16:32 uur
Reactie op Akman

Dank! Ik ben nu sinds twee weken weer beter. Niet heel fit en best slechte weerstand, maar neig nu om gewoon wel te gaan. Amor fati, we zien wel!

En??

Login of registreer om te reageren