2-Prepare om aan te sterken, ervaringen?

30-12-2019 om 16:57 uur

Ik heb van de dietiste in samenwerking met de longarts 2-Prepare voorgeschreven gekregen om aan te sterken. Nou ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
Ik heb het nog niet in huis, het wordt naar me toe gestuurd. Maar was benieuwd hoe het smaakt en of je er baat bij hebt gehad.

Groetjes Besje

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 19:16 uur

Nooit van gehoord...
Op google gekeken. Duur, wordt het vergoed? Ziet er wel aannemelijk uit dat t werkt.

Login of registreer om te reageren
01-01-2020 om 10:01 uur

Ik gebruik het al 1 jaar. Wordt vergoed en voorgeschreven door de LA. Ik heb er om gevraagd en ik kreeg het gelukkig voorgeschreven. :)

Ik zou het niet meer willen missen. Ik ben haast niet meer ziek, 1 keer ziek geworden van de stress. Daarna niet meer. Tot nu toe gaat het goed. Ik heb copd4.

Het is smakeloos. :)

Login of registreer om te reageren
01-01-2020 om 13:58 uur

Ik heb het ook gehad van de longarts maar dat hielp niks. Het zijn extra eiwitten wat je binnenkrijgt maar ik zie niet in hoe dat je gaat helpen bij je astma.

Login of registreer om te reageren
01-01-2020 om 14:10 uur

Wanneer je het te benauwd hebt om (voldoende) te eten kan het nuttig zijn dit eiwitten te aan te vullen met supplementen of bijvoorbeeld drinkvoeding. Eiwitten heb je voldoende nodig voor spieropbouw. Normaal kun je uitgaan van een eiwitbehoefte van ong 0,8 gr per kilo lichaamsgewicht. Bij een ziekte als bijvoorbeeld copd is de eiwitbehoefte verhoogd. Dan kun je uitgaan van 1-1,2 gr per kilo lichaamsgewicht. Vaak kom je daar met eten makkelijk aan en is een extra supplement niet nodig. Je zou ook eens kunnen kijken bij sportvoeding. Daar heb je ook repen/shakes/etc met extra eiwit.
Let op dat je niet teveel binnenkrijgt, want dat is slecht voor je nieren. Laat je goed adviseren door een diƫtist.
Je astma zal er niet door verbeteren.

Login of registreer om te reageren
01-01-2020 om 15:57 uur

Dank jullie voor jullie reacties, stof tot nadenken gekregen. Dank daarvoor.

@Anna50 , wat goed dat het bij jou zo goed helpt en dat je niet meer ziek ben geweest. Super.

Ik heb idd Astma en geen COPD, de reden dat ik dit voorgeschreven heb gekregen door de dietiste in samenwerking met de longarts is omdat ik moeite heb met eiwitten te eten. Ik kom niet aan de hoeveelheid eiwitten die ik zou moeten eten, ik word misselijk en moet overgeven als gevolg van het eten van veel eiwitten.

Login of registreer om te reageren
01-01-2020 om 16:30 uur
Reactie op besje1969

Ik kom niet aan de hoeveelheid eiwitten die ik zou moeten eten, ik word misselijk en moet overgeven als gevolg van het eten van veel eiwitten.

2 prepare zijn ook eiwitten. Word je daar dan niet ook misselijk van?

Login of registreer om te reageren
01-01-2020 om 16:52 uur

ook ik kwam niet aan de hoeveelheid eiwit, moet er dus nu goed om denken dat ik voldoende neem, advies dietiste.

Login of registreer om te reageren