ernstige pijn

04-01-2020 om 13:12 uur

Ik ben 17 jaar. Toen ik 15 jaar oud was, ben ik erg ziek geweest. Het begon allemaal met hoofdpijn in de ochtend, hoofdpijn werd door de dag heen steeds ondragelijker. ’s Nachts schoot ik wakker met een stekende pijn in mijn linker zij, ik kon mijn arm niet eens meer optillen. In de ochtend was mijn pijn zo ondragelijk dat we besloten hadden om naar de huisartspost te gaan. Na veel onderzoeken (foto’s) kwamen ze erachter dat ik een longontsteking had met een ontstekingswaarde van 111, ik was niet benauwd. Er was geen aanwijzing waarom ik zoveel pijn had. Ik ben naar huis gestuurd met een antibioticakuur. Deze kuur sloeg niet aan, ik werd alleen maar zieker. Na 5 dagen ben ik teruggegaan naar mijn huisarts, mijn ontstekingswaarde waren gestegen naar 222. Ik heb een andere antibioticakuur gekregen en diclofenac tegen de heftige pijn. Na 4 dagen sloeg de kuur nog niet aan. Mijn ouders vertrouwde het niet, omdat ik 9 dagen al heel veel pijn had en ik niet opknapte. na enkele malen bellen met de huisarts kregen we als antwoord: als ik niet dacht het niet goed was moest ik zelf de kinderarts maar bellen. Ik mocht de volgende dag laat in de middag komen. Ze hebben toen longfoto’s gemaakt en bloed afgenomen. Er werd verteld dat mijn ontstekingswaarden gestegen waren naar 333. Ik had een ingekapselde longontsteking, en omdat de onderkant van mijn linkerlong geen lucht meer kreeg was die gaan vacuümzuigen, dat verklaarde mijn hevige pijn (dit was 10 dagen gelden op de foto’s ook al te zien maar ze hebben mij naar huis gestuurd). Een raadsel was nog steeds waarom ik niet benauwd was, mijn zuurstof in het bloed 100 procent was, en ze geen afwijking konden horen bij het luisteren, alleen een dof geluid als ze klopte. Ik ben opgenomen in het ziekenhuis voor 10 dagen, ik moest elke 3 uur vernevelen om de ontsteking weg te krijgen. Het sloeg niet zo goed aan als dat ze gehoopt hadden, na 10 dagen was de ontsteking nog ruim aanwezig. Ik ben naar huis gestuurd met nog eens 7 dagen thuiszorg. Nu bijna 2 jaar later heb ik nog steeds ernstige pijn, geen pijnstiller helpt. Steken in mijn long en drukkend gevoel onder mijn borst. Ze hebben een ct scan gemaakt, geen ernstige afwijking gevonden. Wel nog restverschijnselen van de longontsteking. Kinderarts overlegt met de longarts, deze denkt dat mijn longvlies schuurt, vandaar de pijn. Alleen weten ze hier geen oplossing voor. Heeft iemand hier ervaring mee, of tips voor een behandeling of oplossing. Ik zou namelijk graag normaal weer kunnen functioneren, en sporten. Alvast bedankt!, Zoë

Login of registreer om te reageren
04-01-2020 om 13:31 uur

beste Thirza, bedankt voor je reactie, helaas komt het niet overeen

Login of registreer om te reageren
04-01-2020 om 13:36 uur

Er staan nog meer topics. Zoek maar op longvliespijn e.d.

Login of registreer om te reageren
05-01-2020 om 15:31 uur

Afschuwelijk en dan al zo lang? De pijn die je beschrijft heb ik ook af en toe en is inderdaad ondraaglijk. Laat staan als je er al zo lang last van hebt.
Soms helpt bij mij warmte erop. Pijnstillers helpen de ene keer wel en de andere niet. Heel veel sterkte en hopelijk snel een oplossing. Ik kijk even mee...

Login of registreer om te reageren
06-01-2020 om 23:57 uur

Klinkt inderdaad als je longvlies waar je last van hebt. Ik heb een longvliesontsteking gehad dan schuurt het ook lang elkaar en met 50mg morfine per dag was het pas te doen en kon ik een beetje ademen, nu blijft dit bij mij ook een gevoelige plek, dus zou het daar inderdaad eens over hebben en vragen of de pijnpoli niet iets voor je zou kunnen betekenen? Geen idee of dat daar kan maar vragen kan geen kwaad.

Heel veel sterkte en enorm naar dat je dit hebt meegemaakt en nog steeds zo’n pijn hebt:(

Login of registreer om te reageren
09-01-2020 om 18:06 uur

Beste NoJoke en Nckiie bedankt voor jullie reactie. Ik zou eens proberen om warmte te gebruiken hopen dat dit werkt. Ben na 2 jaar eindelijk door gestuurd naar de longarts hopen dat hij me veder kan helpen, zo niet proberen we de pijnpoli. Om aan morfine te gaan beginnen vinden mijn ouders me nog te jong, dus daar wachten we nog even mee.

Login of registreer om te reageren
12-01-2020 om 21:10 uur

Ja snap ik maar met longvliesontsteking (ben 10 jaar ouder) kon ik niet anders, ik herkende mezelf niet meer en dat was alleen door de pijn:( en met opiaten had ik nog pijn hoor maar was niet meer zo agressief voor mijn doen. Was net een losgeslagen puber xD
Massage helpt bij mij ook, hotstone doe ik en bij fysio, hierdoor kunnen de spieren weer ontspannen die daaromheen ook enorm gespannen zijn:( maar je moet wel eerst aan de dokter vragen of dat mag!

Mijn spier was zo hard en zo gevoelig en na die massage kon ik de eerste drie dagen mijn jas niet aan en uit doen, maar daarna was de pijn zoveel minder!!!!

Login of registreer om te reageren