Voorstellen

06-01-2020 om 08:11 uur

Hallo,
Ik ben Belinda. 34 jaar en al van 20 jaar asthma.
Altijd heb ik wel ups en downs gehad. Maar sinds een hevige asthma aanval afgelopen november in spanje( tijdens een zandstorm)
Blijf ik maar last houden.
Ik vrijwel constant spier pijn op de borst en tussen de schouderbladen. Met geregeld steken tussen de ribben en thv borstbeen.
Mijn armen en benen voelen slap/doof en met spierkrampen.
En ik blijf overmatig moe.
De huisarts en longarts kunnen niks anders vinden.
De longarts geeft aan dat mijn spieren die mijn longen bedienen in kracht zijn afgenomen.

Ik maak me zorgen en vind dit eng en frustrerend.
Omdat ik niet goed weer hoe ik hier mee om moet gaan ben ik zelf op zoek gegaan naar informatie en vond dit forum.
Ik hoop hier wat steun en antwoorden en adviezen te kunnen vinden

Login of registreer om te reageren
06-01-2020 om 08:15 uur

Welkom Belinda, ik heb geen astma, maar copd. Er staat een hoop leesvoer over astma op het forum. En er zullen vast wel lotgenoten reageren. Ook is er een aparte topic voor astma.
Zoekfunctie kan je ook gebruiken. :)

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
06-01-2020 om 12:40 uur

Ik ben erg benieuwd wat er precies bedoeld wordt met spieren die je longen bedienen.

Login of registreer om te reageren
06-01-2020 om 17:29 uur
Reactie op Stefanie

Ik ben erg benieuwd wat er precies bedoeld wordt met spieren die je longen bedienen.

Ik vermoed dat hier je ademhalingsspieren mee bedoeld worden.

Login of registreer om te reageren
06-01-2020 om 18:17 uur
Reactie op egel
Reactie op Stefanie
Ik ben erg benieuwd wat er precies bedoeld wordt met spieren die je longen bedienen.

Ik vermoed dat hier je ademhalingsspieren mee bedoeld worden.

Ja dat vermoeden heb ik ook maar aangezien die niet je longen bedienen ben ik toch erg benieuwd hoe t bedoeld wordt.

Login of registreer om te reageren
14-01-2020 om 09:39 uur

Beste Belinda,

Ik heb ook vaak veel vermoeidheidsklachten en klachten van het bortskas gebied. Artsen kunnen dat vaak niet plaatsen, ze bekijken het , met alle respect voor hun vak, soms een beetje recht toe recht aan. Ik ben bij een fysio belandt die ook osteopathie ddoet. Zij zag meteen dat er links bij mijn long iets niet goed zat. Ik klaag hiet al jaren over. De linker long bleek niet goed in te dalen, dit liet ze me zelf voelen met in en uit ademing. Ze behandeld dit nu en het heeft verbetering gegeven! Ik ben hier zo blij mee.
Artsen hebben dit nooit gezien of sterker nog , nooit naar gekeken.

Login of registreer om te reageren