Intake Davos

Hoi allemaal,

Mijn Longarts heeft de procedure in gang gezet om in Davos te revalideren.
De 16e heb ik een intakegesprek. Ik vind het allemaal erg spannend.
Daarom vraag ik mij af:
Wat houdt de intake in? Wat kan ik verwachten?

Kan iemand een beeld schetsen van hoe de dag eruit ziet in het NAD?

Groetjes!
Ga naar laatste reactie«134

Reacties

• NckiieNckiie Gebruiker
    Als je zoekt bij topics revalidatiecentrum dan vind je verschillende dingen of gewoon davos opzoeken. Dan denk ik dat een deel van je vragen al beantwoord is.

En van wat ik weet gaat je intake deels via skype ofzo met een longarts uit Davos:) hoop voor je dat je er snel heen mag!
  • egelegel Gebruiker
    Dankje Nckiie!
  • StefanieStefanie Gebruiker
    Dit snap ik niet aangezien alle commotie dat t niet meer vergoed wordt?
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Stefanie mijn verzekering vergoed het wel maar niet de reiskosten. Maar niet elke zorgverzekeraar vergoed het
    Nckiie schreef: »
    @Stefanie mijn verzekering vergoed het wel maar niet de reiskosten. Maar niet elke zorgverzekeraar vergoed het

Oke. Ik snap er helemaal niks meer van...
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Snap ik ik ook niet. Eerst zei mijn verzekering we vergoeden het niet en nu toch wel maar niet de reiskosten... en elke verzekering heeft zijn eigen beleid. Ik zit bij zilveren kruis
    #7 edited 7 januari
    Maar dan klopt alle eerdere ophef ook helemaal niet. Dan toch voor veel mensen niks aan de hand en DAVOS hoeft niet dicht.
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    #8 edited 7 januari
    Ik denk zelf dat de beslissing nog niet is gevallen, want wanneer het wel vergoedt wordt uit de basisverzekering dan moet dit bij alle verzekeringsmij gelden.
    Of wordt dit uit de AV nu vergoedt?dan is het een ander verhaal en kan onderling verschillen indd.
    Voorheen werd het uit de BV vergoedt, en de BV is bij elke verzekering hetzelfde, zijn ze verplicht zich aan te houden..
    Ben ook wel benieuwd wat nu de uitkomst is.....

@egel, succes met de intake, hoop dat je er heen kunt en er voordeel aan gaat krijgen
    Precies goudvisje het kan niet zo zijn dat de ene het in de bv laat en de ander niet. Bv is overal gelijk.
  • EmmaWEmmaW Gebruiker
    Maar het is, ook bij de bv, aan de zorgverzekeraar met welke zorgaanbieders ze wat voor contracten afsluiten.
    Ja je bedoelt met wie ze een contract hebben als je zo'n soort polis hebt?dat klopt indd
    Maar ik bedoel eigenlijk het principe:intern revalideren moet wel in alle bv gelijk zijn maar indd ligt t er aan met welke zorgaanbieder ze dan een contract hebben.
    Ik weet niet of mensen nog kunnen veranderen ,denk nu niet meer ,maar anders goed navragen of ze vanuit de BV Davos vergoeden
    Even nagekeken, je kan niet meer veranderen kwa zorgverzekering, moet je voor 1 jan opzeggen, dacht altijd wat later....hopelijk hebben veen zorgverzekmij wel een contract met davos
  • egelegel Gebruiker
    Nckiie schreef: »
    Snap ik ik ook niet. Eerst zei mijn verzekering we vergoeden het niet en nu toch wel maar niet de reiskosten... en elke verzekering heeft zijn eigen beleid. Ik zit bij zilveren kruis
    Ik heb Zilveren Kruis net gebeld met de vraag of zij revalidatie in Davos vergoeden (ik ben bij Zilveren kruis verzekerd) en ze zeiden dat ze dat niet vergoeden......Terwijl ik hun vergoedingenwijzer 2020 lees dat de basisverzekering het WEL vergoedt.
    Ik hoop zo dat de dame die ik sprak een vergissing heeft gemaakt.
  • egelegel Gebruiker
    goudvisje schreef: »
    Ik denk zelf dat de beslissing nog niet is gevallen, want wanneer het wel vergoedt wordt uit de basisverzekering dan moet dit bij alle verzekeringsmij gelden.
    Of wordt dit uit de AV nu vergoedt?dan is het een ander verhaal en kan onderling verschillen indd.
    Voorheen werd het uit de BV vergoedt, en de BV is bij elke verzekering hetzelfde, zijn ze verplicht zich aan te houden..
    Ben ook wel benieuwd wat nu de uitkomst is.....

@egel, succes met de intake, hoop dat je er heen kunt en er voordeel aan gaat krijgen

Dankjewel Goudvisje!
    Ja je bedoelt met wie ze een contract hebben als je zo'n soort polis hebt?dat klopt indd
    Maar ik bedoel eigenlijk het principe:intern revalideren moet wel in alle bv gelijk zijn maar indd ligt t er aan met welke zorgaanbieder ze dan een contract hebben.
    Ik weet niet of mensen nog kunnen veranderen ,denk nu niet meer ,maar anders goed navragen of ze vanuit de BV Davos vergoeden

Ik denk dat het er in dit geval niets mee te maken heeft wie er wel of geen contract met DAVOS heeft. Als het echt uit de bv is gehaald dan is het overal en dus geldt dat voor iedereen!
    Egel ik ben bang dat de dame gelijk heeft ....
    #16 edited 7 januari
    .
    #17 edited 7 januari
    https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/veelgestelde-vragen/Paginas/Hooggebergtebehandeling-in-Davos.aspx

Dus het wordt wel vergoed maar idd geen reiskosten. Het is allemaal zeer onduidelijk voor mensen. Eerst staat er wij mogen de behandeling niet meer vergoeden en vervolgens toch.
  • egelegel Gebruiker
    Gelukkig!

Stefanie schreef: »
    https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/veelgestelde-vragen/Paginas/Hooggebergtebehandeling-in-Davos.aspx

Dus het wordt wel vergoed maar idd geen reiskosten. Het is allemaal zeer onduidelijk voor mensen. Eerst staat er wij mogen de behandeling niet meer vergoeden en vervolgens toch.

Behalve je reis. Ik wens je alvast heel veel succes daar!
    Op de sites van diverse andere verzekeraars staat exact dezelfde tekst als bij zilveren kruis. Volgens mij hoe ik t lees valt het nu onder klinische longrevalidatie en heeft goudvisje gelijk dat het er dan om gaat wie er wel of geen contract heeft met davos. Maar heb het gevoel dat het toegankelijker is voor patienten, minder eisen en bv ook mensen met COPD er heen kunnen. Als je maar een verwijzing hebt voor klinische longrevalidatie.
  • egelegel Gebruiker
    Stefanie schreef: »
    Behalve je reis. Ik wens je alvast heel veel succes daar!

Thanks Stefanie!
    Ja ik hoop dat je gelijk hebt!
    @stefanie, ik denk het ook maar het viel altijd toch al onder klinische revalidatie?of werd het anders genoemd?
    In ieder geval fijn dat het vergoed wordt maar reiskosten is ook nog best een dingetje, ook omdat dit onder begeleiding is, meestal met een verpleegkundige dat zal nog wat kosten.
    Meeste copd patienten wordt afgeraden om vrij hoog te gaan zitten in de bergen, ivm zuurstof en diffusie dacht ik, mij werd het afgeraden.

Fijn @egel, hoop dat je alles rond krijgt!
    Ik heb het door denk ik. Klinische longrevalidatie wordt zoals altijd al nog gewoon vergoed. Heeft je verz een contract met davos mag t ook daar. Als je maar zelf je reis betaalt en met familie hebben ze dan niks meer te maken dat moet je ook zelf regelen. Of je dan hier of daar wilt mag je zelf weten en kan dus ook voor andere mensen zijn dan alleen hele ernstige astma. Eigenlijk niet eens zo slecht.
    @stefanie, ik denk het ook maar het viel altijd toch al onder klinische revalidatie?of werd het anders genoemd?
    In ieder geval fijn dat het vergoed wordt maar reiskosten is ook nog best een dingetje, ook omdat dit onder begeleiding is, meestal met een verpleegkundige dat zal nog wat kosten.
    Meeste copd patienten wordt afgeraden om vrij hoog te gaan zitten in de bergen, ivm zuurstof en diffusie dacht ik, mij werd het afgeraden.

Fijn @egel, hoop dat je alles rond krijgt!

Dat zou kunnen goudvisje ik heb geen verstand van COPD.
    Ja kan een verbetering zijn , al blijft voor sommigen de reiskosten toch wel een kostenpost, familie moest altijd de reis al zelf betalen, logisch ook.
    Als het zo blijft is dit beter dan hoe het er eerst uitzag, het leek alsof het helemaal uit het pakket ging.
    Lees er ook nergens meer over....dus hopelijk blijft het bij dit, al zijn reiskosten ook niet mis...
    Ja kan een verbetering zijn , al blijft voor sommigen de reiskosten toch wel een kostenpost, familie moest altijd de reis al zelf betalen, logisch ook.
    Als het zo blijft is dit beter dan hoe het er eerst uitzag, het leek alsof het helemaal uit het pakket ging.
    Lees er ook nergens meer over....dus hopelijk blijft het bij dit, al zijn reiskosten ook niet mis...

Het lijkt erop dat het allemaal juist beter is op de reiskosten na. Want minder eisen etc is toch ook super fijn. Ik snap alle eerdere ophef niet meer. M.i. is er niks aan de hand behalve goed opletten waar je je verzekert maar dat moest altijd al. En ja die reiskosten ik heb totaal geen idee wat het kost daar te komen.
  • egelegel Gebruiker
    Misschien zijn de reiskosten aftrekbaar vij de belasting. COPD/Astma zijn chronische ziektes.
  • EmmaWEmmaW Gebruiker
    #28 edited 7 januari
    Het is een astma centrum, dus niet voor mensen met copd.
    egel schreef: »
    Misschien zijn de reiskosten aftrekbaar vij de belasting. COPD/Astma zijn chronische ziektes.

Ja reiskosten zijn aftrekbaar. Ik dien zelfs treinkaartjes in naar ziekenhuis, tandarts enz.
    EmmaW schreef: »
    Het is een astma centrum, dus niet voor mensen met copd.

Klopt, is een astma centrum maar sowieso kunnen de ernstige copd patienten beter niet te hoog gaan zitten...
    Maar je hebt nu ook acos, dat is astma en copd, dan zou het misschien wel kunnen mits de copd niet te ernstig is....denk ik, is geen wijsheid want heb er geen verstand van.

Log in of Registreer om te reageren.