Stedentrip naar Abu Djabi

08-01-2020 om 22:36 uur

Hallo allemaal,

Een verrassing van mijn partner, een stedentrip naar het Midden Oosten. Hartstikke leuk, maar ik zie er toch wel een beetje tegenop....

Ik heb COPD gold 2. Tot nu toe heb ik er nog niet zo heel veel last van, merk het eigenlijk alleen als ik me lichamelijk inspan. Gebruik Anora en ga 1 keer per jaar naar de huisarts voor een longfunctieonderzoek.

Waar ik tegenop zie is de vliegreis, de airco in het hotel en de luchtkwaliteit.
Vorig jaar heb ik 4 uur gevlogen zonder problemen. Maar dit is wel veel langer. Hoe kan ik me daar zo goed mogelijk op voorbereiden? Wat als ik benauwd wordt? Zal een pufje voor Astma helpen?

De luchtkwaliteit in het Midden Oosten is ook minder goed, woestijnstof. Wie weet hoe ik daar mee om moet gaan? Mondkapje.

Ik hoor graag jullie advies.

Groet
Sas

Login of registreer om te reageren
09-01-2020 om 13:37 uur

Wat een schat, die man van jou.

Overleg met je arts ( longarts huisarts) wat je t beste kan doen, ook als je meer klachten krijgt)

Login of registreer om te reageren
10-01-2020 om 10:52 uur

Wat gaaf!!! Ik zou inderdaad overleggen met je arts voor een plan en genoeg medicatie meenemen beter teveel dan te weinig en van te voren bij de apotheek aanvragen wat er allemaal officieel aangegeven moet worden en met een goed plan zoveel mogelijk genieten daar en alles lekker op je eigen tempo. Ik ben al jaloers en gun het je enorm en wens je enorm veel plezier!

Login of registreer om te reageren
23-01-2020 om 23:01 uur

Dank jullie wel! Ik ga uit voorzorg toch nog even langs de huisarts. Beter iets te veel mee dan....

Login of registreer om te reageren