Marvisje

11-01-2020 om 09:18 uur

Ik ben Marijke, 58 jaar, moeder van 4 kinderen en oma van 2 kleinkinderen. Ik weet sinds 1 jaar dat ik longenfyseem en chronische bronchitis heb (COPDGold2). Ik heb gerookt vanaf mijn 15e jaar maar ben daar 14 maanden geleden mee gestopt. Ik hoop hier wat op te steken (geen sigaret ?) van lo(t)nggenoten omdat ik het erg moeilijk vind om te accepteren dat ik zomaar beperkter ben geworden in veel dingen die eerst vanzelfsprekend waren.

Login of registreer om te reageren
11-01-2020 om 10:53 uur

Welkom Marvisje, ik heb copd4 en ben bijna 70 jaar. Iets meer als 2 jaar gestopt met roken.

Het is ook moeilijk om het te accepteren, maar helaas moeten we wel. :) We kunnen niet alles meer zoals we willen.
Er is genoeg leesvoer op het forum.
En vragen kan je altijd. )

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
11-01-2020 om 12:48 uur

Welkom hier, tis ook moeilijk, neem de tijd voor acceptatie en verandering van je leven, van sommige zaken/bezigheden neem je afscheid maar andere komen er voor in de plaats, meer tijd voor lezen, ontspanning en je realiseren dat een goede dag meer telt dan wat je presteert.
Niemand krijgt medailles of een toespraak voor een schoon huis of gewoon werk , eerder voor wie je bent en betekent voor anderen, dat is 't waard!

Login of registreer om te reageren
11-01-2020 om 15:49 uur

Het zal misschien moeilijk zijn om e.e.a. te accepteren maar je bent wel mooi gestopt met roken.
Ook dat ben jij!

Login of registreer om te reageren
11-01-2020 om 21:42 uur
Reactie op goudvisje

Welkom hier, tis ook moeilijk, neem de tijd voor acceptatie en verandering van je leven, van sommige zaken/bezigheden neem je afscheid maar andere komen er voor in de plaats, meer tijd voor lezen, ontspanning en je realiseren dat een goede dag meer telt dan wat je presteert.
Niemand krijgt medailles of een toespraak voor een schoon huis of gewoon werk , eerder voor wie je bent en betekent voor anderen, dat is 't waard!

Login of registreer om te reageren
12-01-2020 om 20:42 uur
Reactie op Marvisje
Reactie op goudvisje
Welkom hier, tis ook moeilijk, neem de tijd voor acceptatie en verandering van je leven, van sommige zaken/bezigheden neem je afscheid maar andere komen er voor in de plaats, meer tijd voor lezen, ontspanning en je realiseren dat een goede dag meer telt dan wat je presteert.
Niemand krijgt medailles of een toespraak voor een schoon huis of gewoon werk , eerder voor wie je bent en betekent voor anderen, dat is 't waard!

Dat is een goede gedachte.

Login of registreer om te reageren