pijn in mijn benen

13-01-2020 om 22:03 uur

Ik gebruik alvesco en dat leek het enige middel waar ik niet zo suf van werd dat ik na 4 dagen mijn bed niet meer uitkwam. Maar nu begin ik te denken. Al een paar jaar heb ik pijn in mijn benen. Vooral in rust. Niet de gehele tijd soms ben ik ervan verlost maar als ik elke dag een stuk wandel komt het terug. Nu zat ik mij ineens af te vragen of meerdere mensen dit hebben. Ik ga maar weer eens stoppen een poosje met de alvesco en kijken of het verbeterd voor ik weer bij de artsen aan de bel ga trekken. En dan de vraag zijn er mensen die bijwerkingen van puffers krijgen die niet bekend of beschreven staan?
Ik wordt echt een beetje gaar want sinds mei heb ik geen aanval meer gehad en in de vakantie was ik mijn puffer voor het gemak maar even vergeten en had toen ook nergens last van. Als ik nu weer zo een rare bijwerking krijg weet ik niet zo goed wat ik moet. De artsen bedenken elke keer weer een andere puffer en dat is nu wel de revue gepasseerd voor mij. Met alleen een zonodig puffer als ik het benauwd heb kan ik dan toch ook wel toe denk ik dan.

Login of registreer om te reageren
17-01-2020 om 10:29 uur

Ik heb ook pijn in mijn benen, vooral bij rust, dus als ik naar bed ga maar ook als ik te lang op een te zachte of te harde stoel zit. Veelal na teveel lopen maar soms ook omdat ik te weinig doe.

Het zijn klachten waarbij het blijkbaar lastig te achterhalen is waar het aan ligt. Het kan liggen aan te soepele banden of problemen met de slijmbeurzen/kussentjes tussen de gewrichten, overbelasting maar ook aan bijvoorbeeld te stijve spierspanning, pezen, bindweefsel, verkeerde stand lichaam.

De enige mogelijkheid die ik zie als overeenkomst met longen is meer lichamelijk zelf maar dan zou je nog heel veel andere problemen moeten hebben. Dus dan meer doordat je lichaam zelf snel last heeft dan dat ik lees dat het een bijwerking zou kunnen zijn van het medicijn. Ik zie niets staan in de bijwerkingen wat daar naar zou kunnen verwijzen.

Dus ik zie het verder niet zo snel als iets wat per definitie met elkaar in verband staat.

Maar als je denkt dat het wellicht door jouw huidige medicijnen komt en je kan er zonder al te veel problemen een tijdje mee stoppen (ik weet niet wat de arts aanraad) dan kan je natuurlijk zelf altijd even kijken. Een dagboek bijhouden van klachten en wat je doet, is ook iets wat je kan doen als je verbanden zoekt.

Maar in dit geval denk ik dat er weinig verband tussen beide is. Ben je al eens bij een fysiotherapeut geweest die bepaalde klachten op dit gebied onderzoekt aangaande de pijn in je benen bij rust als je gewandeld hebt?

Heb je veel last of kan je er verder goed mee leven? Ik kan er zelf nacht na nacht meestal urenlang niet door in slaap vallen. Maar soms is het zoeken naar een oplossing (of oorzaak) lastig. Zeker als je al allerlei middelen hebt geprobeerd zou ik niet nog een keer zomaar overstappen naar iets anders en ook niet proberen te kijken wat er gebeurt als je stopt.

Login of registreer om te reageren
17-01-2020 om 19:39 uur

Persoonlijk zou ik eerst met je arts overleggen om te stoppen voordat straks je astma van slag is. En is de pijn direct begonnen toen je het middel gebruikte of is het pas later ontstaan dan zou het wellicht ook een andere reden kunnen hebben. Ik zou gewoon met deze klacht naar de huisarts gaan, zeggen waar je last van hebt, dat je denkt dat het door de alvesco komt en of het verstandig is om een maand te stoppen ermee en kijken of ze verdwijnen.

Dat de artsen continu andere puffers voorschrijven is waarschijnlijk omdat je astma niet stabiel was of omdat je teveel bijwerkingen ervaarde, ik snap dat je het zat bent, maar juist dat je nu zo’n lange tijd stabiel bent en naar wat ik lees mede door de alvesco zou ik niet zomaar op eigen houtje gaan stoppen. Zou lullig zijn als het ergens anders vandaan komt, bijvoorbeeld uit je rug om gewoon een voorbeeld te noemen en straks je astma weer van de rit is, dat is ook een aanslag op je lichaam.

Login of registreer om te reageren
14-03-2020 om 20:01 uur

Ik gebruik Flixotide en dat bevat corticosteroiden. Die zorgen ervoor dat je lichaam minder essentiële mineralen opneemt o.a. magnesium. En magnesium zorgt weer voor spierherstel na inspanning en sowieso dat je spieren zich kunnen ontspannen. Een trillend ooglid kan bijv. een teken zijn van een tekort. Dus die pijnlijke benen zou door een tekort aan magnesium kunnen komen.

Of jij wilt stoppen met je medicatie is een persoonlijke keuze die je met je arts zou moeten overleggen. Zelf ben ik pas vorig jaar begonnen met puffen maar de hele zomer heb ik niks gebruikt en dat ging prima. Nu in de winter kan ik weer niet zonder...
Ik zal even kijken of ik een link kan vinden naar dat lijstje met wisselwerking tussen medicijnen en tekorten.

Login of registreer om te reageren