Weinig verbetering

17-01-2020 om 07:19 uur

Hallo allen,

Ik loop zelf best wel tegen iets aan. Ik ben 3 maanden geleden gediagnostiseerd met atopische astma en heb daar ondertussen een verschillende puffers voor gebruikt. Momenteel zit ik 2 weken aan de foster 2x2.

Ik merk dat ik erg veel last heb van doorzichtig slijm in me longen en ik krijg het er niet goed uit. Heb al acetylcysteine en broomhexine geprobeerd. Daarnaast voelt me luchtweg heel erg rauw alsof er een ontsteking aan zit te komen / blijft hangen.

Is het normaal om met astma erg benauwd te worden van vastzittend slijm in de longen? Ook slaap ik op mijn rechterzij, want voor mijn gevoel zit de slijm in de linkerlong en kan ik nauwelijks goed ademen als ik plat lig. Hoort dit erbij? Kan dit iets anders zijn? Wat wordt er aangeraden voor dit? Ik weet me geen raad en ben dit stikkende gevoel zat.

Bij voorbaat dank.

Login of registreer om te reageren
17-01-2020 om 19:49 uur

Op naar je arts!
Dit zijn genoeg redenen dat er iets niet lekker zit en wellicht wat medicatie opgehoogd moet worden.

De dingen die je beschrijft herken ik wel, maar het hoort niet bij astma die onder controle is.
Dus ik zou snel de arts bellen eventueel de hap als je zo benauwd blijft.

Login of registreer om te reageren
16-02-2020 om 19:15 uur

hallo Lieke,

Ik heb tot op heden last van de benauwdheid. Echter heb ik nog weinig verbetering. Zit nu met 3e keer in 4 weken met keelpijn. Het is allemaal nog wennen.

groetjes

Login of registreer om te reageren
16-02-2020 om 19:18 uur
Reactie op Karim

hallo Lieke,

Ik heb tot op heden last van de benauwdheid. Echter heb ik nog weinig verbetering. Zit nu met 3e keer in 4 weken met keelpijn. Het is allemaal nog wennen.

groetjes

Gorgel je wel goed met water na je puffers en heb je een voorzetkamer ?

Ik drink voor ik puffer wat water dan puffer ik dan gorgel ik en dan drink ik weer wat

Login of registreer om te reageren
16-02-2020 om 21:31 uur

Ja iedere keer. Gebruik ook een voorzetkamer.

Login of registreer om te reageren
22-02-2020 om 19:13 uur

Hallo Karim,

Ik zou je klachten bespreken met de huisarts of praktijkondersteuner.

Ik heb ook 2x2 foster gebruikt en kreeg meer last van slijmvorming, benauwdheid en een heesheid van de stem. Ondanks het gebruik van een voorzetkamer en meerdere keren spoelen en gorgelen na het gebruik van Foster.

De huisarts heeft toen gezegd dat ik moest stoppen met Foster en heef toen de medicijnen Atimos en Alvesco voorgeschreven.

Login of registreer om te reageren
23-02-2020 om 10:17 uur

Hoe is het nu ? Wat mij helpt is zout water gorgelen bij keelpijn

Login of registreer om te reageren
23-02-2020 om 14:37 uur
Reactie op Mel

Hoe is het nu ? Wat mij helpt is zout water gorgelen bij keelpijn

Met Atimos en Alvesco gaat het bij mij nu veel beter. :-)

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 13:45 uur

Ik gebruik nog steeds de foster 2x2 en heb nog steeds last van de benauwdheid. Daarnaast zijn de keelpijntjes en ontstekingen gelukkig weg.

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 19:04 uur

Dan is het na 1,5 maand foster gebruik wel tijd om te overleggen, de benauwdheid moet wel wat afnemen nu, misschien heb je vaker foster nodig of er iets bij hebben.
Sterkte.

Login of registreer om te reageren