Advies gevraagd

25-01-2020 om 00:19 uur

Hallo,
Graag zou ik jullie mening en of advies willen. Even korte intro. Ik ben Philip 41 en heb al nagenoeg mijn hele leven Astma. Het laatste jaar is deze moeilijk onder controle te krijgen. Ik gebruik:
3xdgs 2 pufjes alvesco
3xdgs 2 pufjes Atimos
1xdgs 2 pufjes Spiriva
3x per week 500 mg Azitromycine
En gemiddeld nog 5x per dag Ventolin.

Helaas zit er geen enkele vooruitgang in, inmiddels ook alweer de 9e prednison kuur achter de rug na wederom een bezoekje aan de seh.

Ze blijven in het ziekenhuis zeggen volhouden en rusten. Maar dat ben ik een beetje beu want ik wil weer vooruit. Jullie advies/mening zou ik graag willen over het volgende; is een korte opname voor een behandeling met een hoge dosering prednison via infuus en dan tabletten en na een aantal weken weer een korte opname etc een optie om te overwegen.

Met vriendelijke groet,
Philip

Login of registreer om te reageren
25-01-2020 om 12:24 uur

Hallo Philip,

Wat vervelend voor je dat het niet goed gaat!!
Ik zelf ben ook aan het sukkelen, maar niet zoals jij denk ik.
Ik kreeg begin januari plots ernstige benauwdheid en erg hoesten veel slijm. de ha gaf 2x prednisolon. ik kreeg er ook een bacteriele infectie bij waarvoor ab en ook nog griep.
Ik herstel echter maar niet voldoende, blijf hoesten , blijf moe en piepen en kraken en kortademig .

De prednison en ab zijn nu klaar en nu gebruik ik seretide 500/50 met voorzetkamer
en atrovent 3-4x2 met voorzetkamer. Ik vraag me ook af wat ik nog meer kan doen en hoe lang dit nog gaat duren. Ik heb totaal geen fut, douchen valt me al zwaar. weinig eetlust .

Heb jij de azitromycine als standaard onderhoudsmedicatie voor je astma?

groetjes Tavy

Login of registreer om te reageren
25-01-2020 om 15:53 uur

Ik heb Azitromycine inderdaad als onderhoudsmedicatie.

Als het niet beter wordt gewoon naar de LA
Beterschap

Login of registreer om te reageren
25-01-2020 om 15:57 uur

Met je la bespreken en evt een stootkuur prednison idd. Maar dat kan doorgaans heel goed en zelfs veel beter thuis....

Login of registreer om te reageren
25-01-2020 om 16:22 uur

Ik heb al 2x stootkuur gehad.. ;)
Philip is die ab om longontsteking te voorkomen of heb je veel infecties?

Login of registreer om te reageren
25-01-2020 om 16:43 uur

Veel infecties en om de reacties te stoppen/verminderen de ab.

Login of registreer om te reageren