Hymalaya zout inhaler

27-01-2020 om 14:24 uur

Heeft iemand ervaring met deze zout inhaler om het slijm in de longen op te lossen?

Login of registreer om te reageren
28-01-2020 om 09:28 uur

Ik gebruik al enkele jaren een Saltpipe .Deze zijn , even zoeken op internet, ook te koop met Himalayazout
Het bevalt mij erg goed.

Login of registreer om te reageren
31-01-2020 om 17:56 uur

Niet met Himalaya zout inhaler. Wel met: vernevelen van Nebusal (steriele hypertone zoutoplossing van
natriumchloride van 7% enkel voor inhalatie)
Dit zorgt ervoor dat het taaie slijm redelijk "dun" blijft en daardoor makkelijker opgehoest kan worden. Samen met de techniek "huffen" lukt dit goed.
Vraag bij de longarts naar de mogelijkheden.

Login of registreer om te reageren
01-02-2020 om 13:05 uur

Ik zou het altijd met je longarts overleggen , soms kan zout ook irritatie geven.

Login of registreer om te reageren
01-02-2020 om 21:28 uur

Ik wou net zeggen, ik vernevel op recept ook hypertoon zout maar moet ervoor alle puffers en verneveling nemen, dan 15 minuten wachten dan pas het zout vernevelen en ben daarna weer flink benauwd en moet ik weer atrovent vernevelen van de longarts. Het is wel bij mij een oplossing soms om prednison uit te kunnen stellen en bij virale infecties van de longen mag het al niet, omdat ze dan al meer geprikkeld zijn.
Dus ik zou het echt overleggen om zout te vernevelen! Bij mij prikkelt zout de longen enorm en helpt wel degelijk het slijm losser te maken en heb dan wel wat meer lucht maar is wel flink wat nodig om die lucht weer te krijgen door de irritatie. Nou reageer ik wel heftig, maar wil toch wel mensen waarschuwen en voor de zekerheid overleggen kan nooit kwaad!

Login of registreer om te reageren
05-02-2020 om 10:36 uur

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal nog even nadenken waar ik voor ga uiteindelijk.
Heb vannacht weer vreselijk liggen hoesten. Vanmorgen Fluimicil gebruikt. Komt nu weer los.

Login of registreer om te reageren