nasale klachten en allergie

01-02-2020 om 12:49 uur

Hallo allemaal,

Ik heb al jaren lang astma en krijg hier ook de nodige medicijnen voor. Maar het laatste jaar ben ik erg aan het tobben met nasale klachten en s ’nachts last van benauwdheid. Ik heb begin januari dit jaar in het ziekenhuis bloed af laten nemen en ik ben opnieuw uitgebreid getest op allergieën. Daar is uitgekomen dat ik allergische ben voor huisstofmijt, honden en katten.

Nu hebben we al het boekje doorgenomen van het longfonds over saneren en we zijn tot de conclusie gekomen dat we al een hoop dingen goed doen. We hebben overal gladde vloeren, geen kleden of gordijnen als raambekleding. Het beddengoed wassen we 1x per week op 60 graden en we maken 1x per week het huis goed schoon. Daarnaast hebben we geen huisdieren.

Verder spoel ik mijn neus 2x per dag met een elektronische neusdouche en daarnaast gebruik ik o.a. Dymista Neusspray. Binnenkort krijg ik bij KNO ook een coblatie behandeling.

Ik vraag mij af of het een meerwaarde heeft om anti huisstofmijt beddengoed te kopen?
Ik heb al gekeken op internet naar dit beddengoed maar ik vind het best duur.
Ik zou graag willen weten wat de ervaringen zijn van andere mensen?

Groetjes Caroline

Login of registreer om te reageren
01-02-2020 om 14:16 uur

Vergoed de zorgverzekering het beddengoed niet? Ik ben helemaal gewend aan anti-huisstofmijthoezen nu, in het begin was het lastig. Ze voelden erg plastic en hielden lucht vast. Net een ballon onder je hoofd. Ik gebruik ze vooral omdat je dan de matras niet zo vaak hoeft schoon te maken, dat is veel werk. De matrashies wassen is daarmee vergeleken een peulenschil.

Login of registreer om te reageren
01-02-2020 om 22:29 uur

mvanappeven,

Bedankt voor je reactie. Mijn man heeft net even gekeken en mijn verzekeraar vergoed 50%.
Daarnaast ben ik ook lid van het longfonds.
Maar ik vind het vooral belangrijk om meningen van andere mensen te horen.
Dus hopelijk krijg ik nog meer reacties.

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 07:20 uur

Ik heb vanaf mijn 15e? van die hoezen, maar inmiddels is idd niet bewezen dat t echt helpt (ze zijn wel warm, veel mensen vinden ze zweterig, ik was het gewend)
Via de allergieshop heb ik 5 jaar geleden een nieuw matras gekocht, zonder hoes, en ik merk idd geen verschil in klachten. Ook een kussen gekocht

trouwens, mijn dekbed heeft nog een hoes bedenk ik nu... ach, gewoonte. als ik een nieuw dekbed koop dan doe ik dit ook via de allergiewinkel, en is de hoes ook niet meer nodig.

Login of registreer om te reageren