astma en verkouden en papieren zakdoekjes

06-02-2020 om 06:48 uur

Misschien een vraag die allang voorbij is gekomen maar ik kan het niet vinden.
Ik heb eigenlijk een soort allergie voor stof. Maar ook in mijn gedachten. Omdat ik weet dat stof iets kan veroorzaken bij me.
Dus 2 klachten.
Maar papieren zakdoekjes vind ik vreselijk en katoenen die in de kast liggen zitten ook 'onder' het stof naar mijn idee.
wat is een idee om toch je neus te snuiten want het snot loopt eruit?
Of hoe kan ik hier op een andere manier over nadenken.
Want als ik papieren zakdoekjes gebruik ga ik niezen dus ergens is het echt en lastig.
Zijn er mensen die dat ook hebben of gekregen hebben. Ik ben eigenlijk behoorlijk bang voor stof

Login of registreer om te reageren
06-02-2020 om 09:59 uur

Nee ik heb het niet, tissues, wc papier, keukenrol zul je dan hetzelfde bij hebben?
Iets anders ken ik niet bedenken, je moet het toch kwijt.
Op een andere manier erover nadenken zul je hulp bij nodig hebben denk ik, van een psycholoog of i.d.
Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
06-02-2020 om 10:30 uur

Tja, moeilijk. Het is vies, maar anders toch je neus snuiten met de vingers. Of een niesbui op de koop toe nemen als je een pap. zakdoekje gebruikt.

Login of registreer om te reageren
06-02-2020 om 14:35 uur

Vind je vochtig toiletpapier vies? Anders is dat misschien een optie?
Zelf heb ik t niet en nooit gehoord, en als je zelfs “vies” bent van wat schoon in de kast ligt, is er wellicht meer aan de hand dan alleen stof allergie, maar denk ik in richting van smetvrees...
Lastig voor je zeg! Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
06-02-2020 om 19:39 uur

ja het is ook al heel vroeg ontstaan ik denk ook omdat mijn moeder er zo op was.
en zelf wil je gewoon niet ziek worden.
Maar het is lastig. En vochtig toiletpapier heeft een geurtje en ga je van niezen en proesten.
Inderdaad gewoon in je handen snuiten en afwassen met water. Ook niet lekker....het is gewoon een crime
Maar iets wat gewoon vochtig is is nog wel een goed idee!
Want dat kan ook een natte katoenen zakdoek zijn toch? Niet iets voor in je broekzak ofzo of onderweg...
Dank jullie wel voor deze tips in elk geval.

Login of registreer om te reageren
07-02-2020 om 07:25 uur

Kaylie, niemand wil ziek worden, maar je hebt het helaas niet in eigen handen. Ieder mens is weleens verkouden, lijkt mij vrij normaal.
Wat je ook zou kunnen doen is een aantal pap.zakdoekjes op elkaar doen en natmaken. Dan snuiten. Maar dit alles is wel een heel gedoe.
Je zou er eens met de huisarts over kunnen praten. Want ik denk dat de oorzaak uit je jeugd komt. Je zegt het eigenlijk al zelf. En dat moet aangepakt worden, want dit is geen doen voor je.

Sterkte en succes!

Login of registreer om te reageren
07-02-2020 om 07:32 uur

Waterwipes? Dit zijn eigenlijk billendoekjes voor baby's maar er zit dus alleen water in een geen geurstoffen en zo. Misschien heb je hier wat aan

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 20:54 uur

Wat bij mij echt super werkt is zoutspoelen met een rinohorn. 2x per dag. Te bestellen bij bol. Scheelt een hoop snuitwerk en als je het blijft gebruiken, voorkom je ook nog eens gesnotter! Superding

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 22:45 uur

@Apollo of de tegenwoordig door kno-artsen aanbevolen en volgens mij ook mede in overleg ontwikkelde nasofree:) sinds ik die heb heb ik minder ontstekingen dan met de rhinohorn:D
En scheelt inderdaad een hoop zakdoekjes!

Login of registreer om te reageren