Vraag over anti huisstofmijt beddengoed

07-02-2020 om 15:58 uur

Hallo allemaal,

Ik heb al jaren lang astma en krijg hier ook de nodige medicijnen voor. Maar het laatste jaar ben ik erg aan het tobben met nasale klachten en s ’nachts last van benauwdheid. Ik heb begin januari dit jaar in het ziekenhuis bloed af laten nemen en ik ben opnieuw uitgebreid getest op allergieën. Daar is uitgekomen dat ik allergische ben voor huisstofmijt, honden en katten.

Nu hebben we al het boekje doorgenomen van het longfonds over saneren en we zijn tot de conclusie gekomen dat we al een hoop dingen goed doen. We hebben overal gladde vloeren, geen kleden of gordijnen als raambekleding. Het beddengoed wassen we 1x per week op 60 graden en we maken 1x per week het huis goed schoon. Daarnaast hebben we geen huisdieren.

Verder spoel ik mijn neus 2x per dag met een elektronische neusdouche en daarnaast gebruik ik o.a. Dymista Neusspray. Binnenkort krijg ik bij KNO ook een coblatie behandeling.

Ik vraag mij af of het een meerwaarde heeft om anti huisstofmijt beddengoed te kopen?
Ik zou graag willen weten wat de ervaringen zijn van andere mensen.

Ik heb wel gezien bij allergiezorg dat er een gedeelte wordt vergoed door de zorgverzekeraar

Groetjes Caroline

Login of registreer om te reageren
08-02-2020 om 14:02 uur

Ik ben nog aant kijken wat het voor mij doet ik heb het nu een week in gebruik , vandaag bed verschoond weer ... wordt vervolgd 😉

Login of registreer om te reageren
08-02-2020 om 16:27 uur

Het beddengoed als enkele maatregel heeft weinig effect. In combinatie met andere seneringsmaatregelen wel. Alle kleine beetjes helpen.

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 21:33 uur

Dat kan zeker een grootte meerwaarde hebben. Alles wat van stoffen materialen is de kans vrij groot dat ik er last van heb, zelfs ook al is het net op 60 graden gewassen...., het ligt dan aan het materiaal zelf.
Zelf slaap ik op en onder pvc en pu materiaal, stoffen materialen kan ik niet tegen.
Naast je bed zijn er nog meer dingen die voor problemen kunnen zorgen, stoelen, banken , kleding etc.
Zorg ervoor dat je geen stoffen materialen hebt is mijn advies, zelfs als je denkt dat je er niet allergisch voor bent , koop het niet.

Succes.

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 22:28 uur

Volgens mijn toenmalige huisarts zijn het de puntjes op de i bij saneren maar zijn een gladde vloer en ventileren etc veel belangrijker.

Login of registreer om te reageren