Hartslag

18-02-2020 om 21:04 uur

Is het normaal dat je bij longemfyseem een wat hoge hartslag hebt hij zit gemiddeld tussen de 94 en 100 in rust en bij bewegen rond de 110 maar als stil ga staan zakt hij al weer snel naar94

Login of registreer om te reageren
18-02-2020 om 21:16 uur

Voor longemfyseem weet ik het niet.

Wel kan een hoge hartslag een bijwerking zijn van in ieder geval enkele luchtwegverwijders. Bijvoorbeeld Ventolin (salbutamol) of Atrovent (ipratropium).

Login of registreer om te reageren
18-02-2020 om 21:22 uur

Bij Ultibro kan ook een hogere rustharstlag optreden.

Bij twijfel je arts vragen.

Sterkte.

Login of registreer om te reageren
18-02-2020 om 23:05 uur

Kan ook aan de copd liggen, je hart moet harder werken maar indd ook aan de pufjes.
Bespreken met je arts of lvk een keer, en de fysio weet ook vaak wel meer info hierover denk ik.

Login of registreer om te reageren
19-02-2020 om 10:42 uur

Ik schommel ook met de hartslag. Net wat @goudvisje zegt bij copd moet het hart sneller werken. Of de pufs.

Login of registreer om te reageren
19-02-2020 om 11:45 uur

@Ingrid22 , als ik jou was zou ik een afspraak maken met een lvk, om alles eens uit te laten leggen, wat copd ook allemaal in houdt en kan doen met je lichaam.
Je hebt best veel vragen en ze zijn toch zeker een uitleg verschuldigd.
Hier vragen kan ook, en we antwoorden graag, geen moeite maar alleen je arts weet alles hoe het echt zit en je blijft nu zo onzeker.
Ze moeten ook uitleggen bij longfunctie wat ze meten, bijv diffusie kunnen ze toch even uitleggen wat dit inhoudt, blijf vooral vragen...ook aan je arts/lvk
Is bij jou revalidatie geen aandacht geweest wat het verder inhoudt?zou je toch eigenlijk moeten krijgen die info...
Succes!

Login of registreer om te reageren