Welkom terug :p

27-02-2020 om 21:27 uur

Heyhey, ik was hier een jaar geleden ook, omdat ik toen besloot te stoppen met roken. Dit is me na een paar maanden helaas niet meer gelukt. Maar ik ben er weer en heb gisteravond mijn laatste sigaret gerookt. Heeft er iemand tips als afleiding?

Wat me ook opvalt en waar ik eigelijk van schrik is de hoeveelheid tijd die je overhoud doordat je nu niet meer rookt.

Login of registreer om te reageren
27-02-2020 om 22:24 uur

Wat iemand laatst zei raakte me:

Die was gestopt voor haar kleinkind met astma en legde elke week het geld wat ze uitgaf opzij en kon daar leuk van op vakantie aan het eind van het jaar en nog steeds als ze het moeilijk heeft motiveert dit haar! Vond ik enorm mooi om te horen en ook een heel positieve benadering! En daarbij wilde ze haar kleinkinderen niet ziek maken, kwam door werk de hele ochtend niet toe aan roken en kwam dan thuis en vond het stinken, ik vond het echt heel knap en met de kracht en de positiviteit die ze het vertelde heb ik haar ook complimenten gegeven!

Login of registreer om te reageren
28-02-2020 om 08:12 uur

Welkom terug, ik hoop dat het je nu wel lukt.
Ik ben nu 2 1/2 jaar gestopt en het bevalt me prima. Soms weleens trek, maar dat gaat gauw over.

Tips voor afleiding zijn er genoeg. Veel met je handen werken. Legpuzzel en wat ook goed werkt is het computerspelletje bubbleshooter. :) Water drinken, worteltjes eten. Tekenen, schilderen enz.

Ik wens je veel succes.

Login of registreer om te reageren
28-02-2020 om 09:29 uur

Welkom terug, succes met stoppen en gestopt blijven.
Wandelen, slapen, lezen...tv kijken, met nederland in beweging mee doen.
Mij hielp vooral naar buiten gaan, ik rookte nooit als ik wandelde of fietste dus ik was veel weg, lukte toen nog.
En ik gunde mijzelf tussen door dutjes want ik werd extreem moe van het gestopt blijven, het vechten ertegen bedoel ik.
Verder:snoepjes , evt suikervrij, lolly's en leg het geld opzij en doe er iets leuks mee.
Doet mijn man nog steeds en heeft al heel veel,leuks kunnen kopen, zelfs voor mij een uitje incl hotel enz.
Dan besef je pas hoe duur roken was...en ongezond maar dat wist je al.
Sterkte en succes!

Login of registreer om te reageren