Ik heb maar 1 long en ben bang voor Corona

09-03-2020 om 19:19 uur

Hi,

Mijn naam is Caroline. Ik ben wegens complicaties na een lobectomie in 2017 mijn rechterlong verloren. Dit was na constatering borst- en longkanker (verschillende soorten overigens). Na een heftige periode met het gevecht in de arena tegen de tumoren ben ik als winnaar uit de strijd gekomen. Daar ben ik heel dankbaar voor. Ik was reddingsduiker dus ik had een goede conditie, dat heeft geholpen. Nu ben ik toch een beetje ongerust. Ik woon tijdelijk bij mijn schoonmoeder in Londen. Zij is huisarts. Ik kan nergens ander heen helaas. De strijd tegen kanker heeft mij helaas bankroet achtergelaten. Mijn angst is dat schoonma in haar zeer drukke praktijk het coronavirus tegen het lijf loopt. Wat moet ik dan in hemelsnaam doen? Ben ik te ongerust of is dit een rationele gedachte? Dank voor de reactie.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
10-03-2020 om 13:05 uur

dag caroline. volg de adviezen zoals het longfonds en het RIVM en eventueel locale engelse overheden die formuleren. artsen in een drukke praktijk hebben inderdaad wat meer risico tegen corona aan te lopen maar besmettingsgevaar is in eerste instantie afhankelijk van plaatstelijke ziektegevallen.. corona maakt de meeste mensen niet erg ziek maar met één long kan dat zoals ook bij griep wat vervelender zijn. bespreek met schoonmoeder wat te doen, zij is zelf immers ook arts.

Login of registreer om te reageren
10-03-2020 om 13:50 uur

Goedemiddag dr Willems,

Dank voor uw bericht. Ik zal het overleggen met schoonmoeder. Wellicht kunnen we een plan B bepalen.

Met vriendelijke groet,
Caroline

Login of registreer om te reageren