Hallo allemaal

09-03-2020 om 21:16 uur

Hoi, ik ben Caroline, ik ben 48 jaar. Ik woon tijdelijk in Londen. In 2017 kreeg ik de diagnose borst- en longkanker (verschillende soorten). De vooruitzichten waren heel gunstig. Eerst een lobectomie, daarna chemo en dan de borstsparende op.

De lobectomie ging voorspoedig echter na een dag of 10 kreeg ik hoge koorts. Ik weet nog dat de ambulance kwam, daarna niets meer.

6 Weken later werd ik wakker op de IC van het VUMC. Mijn rechter long was ik kwijt door afsterving als een gevolg van lekkage door een afwijking in mijn vatenstelsel. Dikke pech. Maar mijn lijf deed het nog.

Ik moest wel weer opnieuw leren lopen, ademen, eten drinken en praten. Met de roltstoel naar huis, revalideren, rollator etc. Ik was nb reddingsduiker. Duiken mag niet meer. Ik was net mijn eigen bedrijf gestart. Balen. Gelukkig kan ik bijna alles weer. Ik leef. Dat had ik niet durven dromen. Zelfs gesnorkeld afgelopen zomer.

Ik durfde niet eerder iets op een forum te schrijven maar ik merk meer en meer dat ik toch wel behoefte heb om contact te hebben met mede 'longoten'. Bij deze. Ik ben benieuwd naar de verhalen, tips etc.
Tot schrijfs. xx

Login of registreer om te reageren
10-03-2020 om 07:24 uur

Welkom Caroline, heftig wat je hebt gehad en meegemaakt. Het is altijd fijn om even van je af te schrijven of even klagen/mopperen. :) Dat kan hier. Vragen mag je altijd.

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
10-03-2020 om 07:46 uur

Welkom hier, wat heftig allemaal, dat heeft tijd nodig om te verwerken ook.
Wel fijn dat je weer meer kunt nu.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
10-03-2020 om 13:53 uur

Hoi, bedankt voor jullie reacties, heel fijn.

Login of registreer om te reageren
10-03-2020 om 14:52 uur

Wow Caro, je bent wel met recht een survivor zo.
Het klinkt alsof keihard hebt moeten vechten, maar je bent er!

We horen het wel als je wat kwijt wilt, je vindt ook een hoop informatie hier via de zoekfunctie.

Login of registreer om te reageren