Moe en lusteloos

10-03-2020 om 21:34 uur

Ben sinds een paar dagen moe en lusteloos, ook merk ik dat sinds de revalidatie is gestopt mijn energie en conditie weer 0 is . Ging juist zo goed , ook volgens de revalidatietherapeut, was ik in drie maanden met sprongen vooruit gegaan.
Vorige week eerste keer bij de fysio het oefentraject ingegaan. Wat een tegenvaller alle apparatuur is anders en de fiets heeft als laagste instel 43 watt die in het ziekenhuis kon je vanaf o instellen en ik fietste daar op 30/40 watt.
Morgen naar de tandarts waar ik als de dood voor ben en ook al een jaar niet ben geweest.
Het jaar daarvoor is mijn bovengebit eruit gegaan, en vorig jaar had er onder nog een kies en tand uit gemoeten waarna er een plaatje geplaatst zou worden . Heb daar ook al geen kiezen meer . Dit niet gedaan door alle narigheid die ik heb meegemaakt aangaande de RA en ook met mijn longen.
Pfff
Sorry voor weer een heel verhaal , maar heb het helemaal gehad.

Login of registreer om te reageren
11-03-2020 om 13:21 uur

Hallo Ingrid,

Wat een gedachten allemaal weer. Zolang alles een beetje normaal gaat, lukt het wel maar wanneer er extra dingen op je pad komen is het snel te veel. Herkenbaar.
Ik hoop dat het bij de tandarts mee viel.

Wissel actie en rust af en plan op drukke dagen extra rust in. Vergeet ook niet om je hoofd leeg te maken. Niet letterlijk dus maar breng jezelf even op andere gedachten, d.m.v. leuke herinneringen ophalen, iets nieuws uitproberen waarbij je je hersens zo hard nodig hebt dat er even geen ruimte meer is voor moeilijke gedachten of luister naar je favoriete muziek.

Wat ook kan helpen is iedere avond even terugkijken hoe je dag was en dan 2 of 3 dingen opschrijven die die dag goed gegaan zijn. Dat kan van heel klein tot groot zijn. Op momenten dat het wat minder gaat heb je je eigen boekje met positieve gedachten of gebeurtenissen waardoor je misschien in een betere stemming komt.

Zelf geniet ik van muziek(maken), een telefoontje van of naar iemand en nu weer het voorjaar, de bloemen piepen overal doorheen. Ook al waait of regent het nog zo hard er ontstaat weer overal kleur.

En soms, ja soms moet je gewoon even klagen om nieuwe moed te verzamelen om weer verder te kunnen gaan.

Succes bij de fysio.

Hartelijke groeten,

Spirit

Login of registreer om te reageren