Bronchiëctasieën en corona

14-03-2020 om 10:00 uur

LS,
Zijn BE patiënten niet extra kwetsbaar voor het coronavirus?
Dat er niet veel longpatiënten besmet zijn wil volgens mij nog niets zeggen over de vatbaarheid bij afzonderlijke longziekten. Hoe groot is het percentage BE'ers onder de besmette longpatiënten?
Is hier iets zinnigs over te zeggen?

Login of registreer om te reageren
14-03-2020 om 10:04 uur

Goede vraag... wilde deze ook net stellen. Ben benieuwd naar het antwoord. Heb op dit moment ook een longaanval, maakt dat het risico nog groter?

Login of registreer om te reageren
14-03-2020 om 13:40 uur

Het risico wordt groter als je je in de publieke ruimten gaat begeven, je handen niet wast. Dus mijd zoveel als mogelijk ook winkels, of ontsmet direkt na het wegzetten van het karretje je handen met alcohol.
Doe een sjaal voor je mond.
Ik denk niet dat we stuk voor stuk elke longziekte hoeven te benoemen. Omdat je sowieso altijd al kwetsbaarder bent. Neem jezelf goed in acht!! En bij twijfel, koorts, benauwdheid e.d. bel je arts.

Login of registreer om te reageren
14-03-2020 om 17:56 uur
Reactie op Thirza

Het risico wordt groter als je je in de publieke ruimten gaat begeven, je handen niet wast. Dus mijd zoveel als mogelijk ook winkels, of ontsmet direkt na het wegzetten van het karretje je handen met alcohol.
Doe een sjaal voor je mond.
Ik denk niet dat we stuk voor stuk elke longziekte hoeven te benoemen. Omdat je sowieso altijd al kwetsbaarder bent. Neem jezelf goed in acht!! En bij twijfel, koorts, benauwdheid e.d. bel je arts.

Dankjewel, helemaal gelijk. Is alleen niet echt een antwoord op de vraag die ik stelde..

Login of registreer om te reageren
14-03-2020 om 22:58 uur

@Thirza ik ben het niet met je eens. Elke longziekte heeft zijn eigen bijzonderheden. Ik maak me er persoonlijk best zorgen over ook omdat ik nu weer last heb van ontstekingen. Dus deze vraag lijkt me gewoon gerechtvaardigd.

Login of registreer om te reageren
15-03-2020 om 07:16 uur

@rahimns:
Allereerst beterschap gewenst 💐
Ik blijf voor ons hopen op een antwoord van een deskundige...

Login of registreer om te reageren
15-03-2020 om 14:50 uur

Ik trek handschoenen aan als ik boodschappen ga doen.

Login of registreer om te reageren
15-03-2020 om 22:07 uur
Reactie op rahimns

@Thirza ik ben het niet met je eens. Elke longziekte heeft zijn eigen bijzonderheden. Ik maak me er persoonlijk best zorgen over ook omdat ik nu weer last heb van ontstekingen. Dus deze vraag lijkt me gewoon gerechtvaardigd.

Ik zeg toch niet dat hij niet gerechtvaardigd zou zijn? Maar ik denk dat het niet zoveel zin heeft dat iedereen apart een vraag gaat stellen w.b. zijn eigen longaandoening, omdat de antwoorden waarschijnlijk grotendeels overeen zullen komen.
Longpatiënten lopen een hoger risico dan mensen met gezonde longen.

Login of registreer om te reageren
15-03-2020 om 23:03 uur

Dat zou best kunnen.... en wellicht dat je ook helemaal gelijk hebt, maar het is nog steeds geen probleem als men dat wilt weten, daar is dit topic toch voor bedoeld. Als het iemand wat rust geeft omdat voor zichzelf te weten. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.

Login of registreer om te reageren
16-03-2020 om 09:08 uur

Heb ik mijn vraag in de verkeerde rubriek geplaatst?
Ben op zoek naar een reactie van een deskundige. Prima als mensen mijn vraag onnozel vinden en dat laten weten, maar dat verandert mijn vraag niet.
Fijne dag allemaal 🙋

Login of registreer om te reageren
16-03-2020 om 13:49 uur

Prima vraag voor deze rubriek.

Je stelt je vraag aan een deskundige. Ik verwacht dat het antwoord van een deskundige nu lang op zich laat wachten. Ze zijn hard nodig in de praktische zorg nu.

Hulde aan alle zorgverleners en zij die ondersteunen dat de zorgverleners hun werk kunnen blijven doen. En de overige mensen die de maatschappij draaiende weten te houden.

Login of registreer om te reageren