Gasmasker

16-03-2020 om 17:26 uur

Hallo lotgenoten ,

Vandaag zag ik op het nieuws dat er een vrouw rondliep met een gasmasker, mensen dachten dat zij dit deed i.v.m het coronavirus. De realiteit was echter anders , deze mevrouw had heel veel last van allergieën en uitlaatgassen etc.

Nu heb ik zelf ook weleens hieraan gedacht om zoiets te proberen (maar dan wel alleen thuis).
Op zich is zo`n gasmasker niet eens zo heel duur dus het zou het proberen waard kunnen zijn. (al was het maar 1 uur per dag normaal ademen...)

Zijn er mensen met ervaring ?

Login of registreer om te reageren
23-03-2020 om 11:29 uur

Hallo Mark,

ik reageer heel benauwd op alle verfsoorten. Als ik dan moet schilderen doe ik een 'gasmasker' op. Het is zo'n masker met filters aan de zijkanten die door het rubber geheel op neus en mond aansluit. Ik gebruik het ook als ik de badkamer met chloor moet behandelen tegen opkomende schimmel. Werkt perfect. Voorwaarde is dan wel dat je het masker goed aansluitend aanbrengt en zorgt dat het niet verschuift door praten. En uitgaande dat je niet al benauwd bent voor je het opzet. Ik denk dat dit voor andere inhalatiestoffen (parfums, pollen, uitlaatgassen) net zo geldt.

Login of registreer om te reageren