Werkzaam als gastouder en astma?

21-03-2020 om 09:36 uur

Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Ik werk als gastouder en in de gehandicaptenzorg. Nu kreeg ik te horen van andere gastouders te horen dat ik dan niet mag werken omdat ik astma heb en in een risico groep val. Wat is wijsheid om te doen? Ben al streng qua richtlijnen van de RIVM.

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 09:43 uur

Ben je eigen baas of heb je een leidinggevende? In dat laatste geval moet je met hem of haar overleggen. Ik weet dat er mensen thuis mogen blijven of thuis mogen werken omdat ze een longziekte hebben maar ik werk in de zorg en moet nu toch gewoon komen werken.

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 11:00 uur
Reactie op lady_miedema

Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Ik werk als gastouder en in de gehandicaptenzorg. Nu kreeg ik te horen van andere gastouders te horen dat ik dan niet mag werken omdat ik astma heb en in een risico groep val. Wat is wijsheid om te doen? Ben al streng qua richtlijnen van de RIVM.

overleg met je huisarts als het moeilijk ik om zelf de keuze te maken. Hij/zij kan inschatten wat voor jou het beste is. Weet wel dat een huisarts alleen advies mag geven, de bedrijfsarts alleen kan besluiten tot 'niet werken'.

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 14:01 uur

Ja alleen in mijn branche gastouderopvang heb je geen bedrijfsarts omdat je eigen baas bent ..

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 14:02 uur
Reactie op Daantje

Ben je eigen baas of heb je een leidinggevende? In dat laatste geval moet je met hem of haar overleggen. Ik weet dat er mensen thuis mogen blijven of thuis mogen werken omdat ze een longziekte hebben maar ik werk in de zorg en moet nu toch gewoon komen werken.

Als gastouder eigen baas en in loondienst in de flex

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 14:03 uur

Dan zou ik met je behandeld arts overleggen als je twijfelt.

Login of registreer om te reageren