steenkoud

21-03-2020 om 23:38 uur

na mijn laatste exacerbatie waarbij ziekenhuisopname heb ik meer last van blijvende benauwdheid maar met name steenkoud, ik krijg het gewoonweg niet warm en mn gewrichten doen er gewoon pijn van. iemand dezelfde klachten bij astma?

Login of registreer om te reageren
22-03-2020 om 08:11 uur

Ik heb B12 tekort en ben ijskoud als ik niet op tijd B12 prik. Het heeft niks met astma te maken.
Misschien eens een uitgebreid bloedonderzoek?

Login of registreer om te reageren
22-03-2020 om 14:29 uur
Reactie op emsepems

Ik heb B12 tekort en ben ijskoud als ik niet op tijd B12 prik. Het heeft niks met astma te maken.
Misschien eens een uitgebreid bloedonderzoek?

mijn bloed is recent nog onderzocht, mijn B12 was prima.

Login of registreer om te reageren
08-04-2020 om 09:54 uur

ik heb het ook altijd koud, krijg ik het te koud , dan kom ik niet meer goed bij kwa warmte. Grappig ik gebruik ook b12 .

Login of registreer om te reageren
08-04-2020 om 09:59 uur

Dat heb ik ook met kou maar ook met warmte, ben ik eenmaal te warm dan raak ik het amper kwijt, loop dan een hele dag met tomaatrood hoofd.
Denk zelf dat iets verstoord is en het veel energie kost om de temperatuur op peil te houden of zoiets?

Login of registreer om te reageren
11-04-2020 om 21:23 uur
Reactie op goudvisje

Dat heb ik ook met kou maar ook met warmte, ben ik eenmaal te warm dan raak ik het amper kwijt, loop dan een hele dag met tomaatrood hoofd.
Denk zelf dat iets verstoord is en het veel energie kost om de temperatuur op peil te houden of zoiets?

ik had sinds 2016 die kou symptomen, maar dat viel nog mee...heb toen ook een hevige exacerbatie gehad met opname...sinds de laatste exacerbatie zijn de klachten alleen maar toegenomen, vaak is de pijn in mn handen en voeten gewoon niet meer uit te houden. ik ben ook blijvend benauwd gebleven, met puffers en vernevelvloeistof geeft t wel enige verlichting maar zo gauw t uit gewerkt is voel ik gewoon de benauwdheid weer opsteken. het is geen aanval. mss door verstoort zuurstof gehalte in t bloed?

Login of registreer om te reageren
12-04-2020 om 09:52 uur
Reactie op kaduuk
Reactie op goudvisje
Dat heb ik ook met kou maar ook met warmte, ben ik eenmaal te warm dan raak ik het amper kwijt, loop dan een hele dag met tomaatrood hoofd.
Denk zelf dat iets verstoord is en het veel energie kost om de temperatuur op peil te houden of zoiets?

ik had sinds 2016 die kou symptomen, maar dat viel nog mee...heb toen ook een hevige exacerbatie gehad met opname...sinds de laatste exacerbatie zijn de klachten alleen maar toegenomen, vaak is de pijn in mn handen en voeten gewoon niet meer uit te houden. ik ben ook blijvend benauwd gebleven, met puffers en vernevelvloeistof geeft t wel enige verlichting maar zo gauw t uit gewerkt is voel ik gewoon de benauwdheid weer opsteken. het is geen aanval. mss door verstoort zuurstof gehalte in t bloed?

Dat zou best eens kunnen, misschien dat een zuurstoftekort ook meer kou geeft.
Heb er niet echt zelf een verklaring voor maar merk wel dat ik of de warmte slecht weg krijg en met kou het moeilijk warm krijg.
Dus er is iets verstoord.
In jou geval met de benauwdheid erbij zou ik toch eens overleggen met je arts, het is niet stabiel zo te lezen.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 15:32 uur

helaas gaat t overleg allemaal niet zo makkelijk nu. de huisarts heeft mn loungen maar even half en vlug afgeluisterd en niet geluisterd naar mn klachten, en werd letterlijk weer de tent uit gepraat. ( ik moest me half ontbloten in een open tent in de buitenlucht🙄). mn longarts krijg ik niet te spreken omdat ze t te druk hebben met de corona crisis en wordt weer terug verwezen naar de huisarts. ik kreeg de horen mn longen waren schoon en daarmee werd de kous af gedaan. t feit dat ik alsnog benauwd blijf wordt er ook niet beter op een ik kom geen stap verder.

Login of registreer om te reageren
23-04-2020 om 08:52 uur
Reactie op kaduuk

helaas gaat t overleg allemaal niet zo makkelijk nu. de huisarts heeft mn loungen maar even half en vlug afgeluisterd en niet geluisterd naar mn klachten, en werd letterlijk weer de tent uit gepraat. ( ik moest me half ontbloten in een open tent in de buitenlucht🙄). mn longarts krijg ik niet te spreken omdat ze t te druk hebben met de corona crisis en wordt weer terug verwezen naar de huisarts. ik kreeg de horen mn longen waren schoon en daarmee werd de kous af gedaan. t feit dat ik alsnog benauwd blijf wordt er ook niet beter op een ik kom geen stap verder.

Jeetje wat erg, dan wordt er juist geadviseerd wel te komen of overleggen mocht je klachten hebben en dan doen ze zo.
Mocht je het erger benauwd krijgen en het niet vertrouwen gewoon opnieuw aan de bel trekken, jij telt ook mee!!
In de buitenlucht?moest je naar een triage tent?ligt er ook aan waar je woont natuurlijk,waar het nog erg druk is gebeurt dit nog steeds in triage tent maar mag toch nog wel,op fatsoenlijke manier lijkt mij.
Sterkte hoor en echt overleggen wanneer het niet gaat, misschien een extra puf nodig?of een andere?

Login of registreer om te reageren
23-04-2020 om 09:30 uur
Reactie op kaduuk

helaas gaat t overleg allemaal niet zo makkelijk nu. de huisarts heeft mn loungen maar even half en vlug afgeluisterd en niet geluisterd naar mn klachten, en werd letterlijk weer de tent uit gepraat. ( ik moest me half ontbloten in een open tent in de buitenlucht🙄). mn longarts krijg ik niet te spreken omdat ze t te druk hebben met de corona crisis en wordt weer terug verwezen naar de huisarts. ik kreeg de horen mn longen waren schoon en daarmee werd de kous af gedaan. t feit dat ik alsnog benauwd blijf wordt er ook niet beter op een ik kom geen stap verder.

Wat erg zeg! Je zou toch zeggen dat ze ons wel beter zou behandelen. 😲

Login of registreer om te reageren
02-05-2020 om 12:19 uur

Ja heel herkenbaar,maar bloed uitslagen zijn goed ! Mijn lichaamstemperatuur is ook 7 van de 10 keer bizar laag,34,3 is niet gek bij mij. En gek genoeg is mijn schildklier perfect volgens de artsen !

Login of registreer om te reageren