oxazepam en copd

met mijn copd en de spanningen omtrent het coronavirus slaap ik zeer slecht; ik denk dat ik met innemen van 5 mg oxazepam beter slaap; heeft iemand daar een ervaring mee, of een mening over, dank voor de reactie, jacques

Reacties

• malikamalika Gebruiker
    ik slik soms ook oxacepam vooral als ik echt niet in slaap kom. Vind het heerlijk als ik voel hoe ik dan ontspan en langzaam in slaap val. Ik gebruik het niet regelmatig maar af en toe omdat ik bang ben niet meer zonder in slaap te kunnen vallen.....dus af en toe lekker oxacepammetje zou ik zeggen....
  • Anne parachuteAnne parachute Gebruiker
    Hoi Jacques,

Het is ook een angstige en onrustige tijd. Oxazepam helpt dan zeker goed. Het grote nadeel van oxazepam is wel dat niet blijft helpen als je het iedere avond voor het slapen gaan inneemt en je hebt dan steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen. Als je er 1 of 2 per week neemt dan blijven ze helpen, dus dat advies geef ik je graag mee. Als je er eenmaal aan gewend bent en je neemt geen oxazepam in voor het slapen gaan dan heb je echt een afgrijselijke nacht en kan je niet meer slapen. Ik gaf mijn patiënten vroeger er maximaal 5 per maand omdat ze dan bleven werken. Misschien kan je met jouw huisarts overleggen hoeveel goed voor jou is.

Slaap lekker!
    Anne
Log in of Registreer om te reageren.