Idee denktank coronavirus

28-03-2020 om 13:24 uur

Beste allemaal ik kan nergens iets vinden om idee bijtedragen wat misschien kan helpen in de strijd van dit virus dus zet ik het hier maar neer
Ik heb copd gold4 heb teveel ervaring met vernevelingen er is er echter 1 die ik nooit meeer zal vergeten Ik kwam op de seh hulp terecht omdat ik bijna stikte door het opgehoopte slijm ik kreeg toen een verneveling met zoutoplossing en na enige tijd kwam alles los en dat was heel veel daarna kon ik bewijs vanspreke een marathon lopen

Door alles wat je leest op google dat alcohol het virus onschadelijk maakt en zich daardoor nergens meer aan kan vasthechten heb ik zoiets denkend aan de bovenstaande verneveling kan een oplossing van alcohol in een verneveling niet bijdragen aan inieedergeval verdere verspreiding van het virus in je longen of misschien wel de zittende virussen losweken medicijn is het niet maar kan misschien wel stabaliseren waardoor beademing etc voorkomen kan worden ik hoop dat dit door u als redactie of hopelijk longverpleegkundigen artsen die dit lezen op de juiste plek kan worden neergelegd en heel heel heel misschien iets kan bijdragen aan deze ellende

vrgr Hans

Login of registreer om te reageren
28-03-2020 om 15:45 uur

@HansDenHaag
Dag Hans,
Dank voor uw bijdrage. Het idee van alcohol vernevelen om het virus uit de longen 'weg te spoelen' is mooi bedacht. Het Longfonds leest mee (het Longforum is van het Longfonds) dus hopelijk komt het wel bij de medici/onderzoekers terecht. Tot nu toe zijn er twee methoden van aanpak van Corona: preventie door vaccinatie en bestrijding van lopende infecties met bestaande en nieuw ontwikkelde geneesmiddelen en methoden. Het is wel van het grootste belang dat mensen niet zelf gaan experimenteren; laat dat a.u.b. aan de medische experts over. Want de longen zijn buitengewoon kwetsbaar.

Login of registreer om te reageren
28-03-2020 om 17:06 uur

Ik denk dat 70% alcohol vernevelen niet echt verstandig is. Kan me voorstellen dat het alcoholpromillage in je bloed daar er snel door stijgt.

Ik veel aerosols zit trouwens al ethanol als drijfgas.

Login of registreer om te reageren
28-03-2020 om 17:47 uur
Reactie op Reuzenkakatoe

@HansDenHaag
Dag Hans,
Dank voor uw bijdrage. Het idee van alcohol vernevelen om het virus uit de longen 'weg te spoelen' is mooi bedacht. Het Longfonds leest mee (het Longforum is van het Longfonds) dus hopelijk komt het wel bij de medici/onderzoekers terecht. Tot nu toe zijn er twee methoden van aanpak van Corona: preventie door vaccinatie en bestrijding van lopende infecties met bestaande en nieuw ontwikkelde geneesmiddelen en methoden. Het is wel van het grootste belang dat mensen niet zelf gaan experimenteren; laat dat a.u.b. aan de medische experts over. Want de longen zijn buitengewoon kwetsbaar.

Bedankt voor de reactie bedoel overigens net als zout toevoeging niet volledig alcohol en ik zit al 3 weken binnen en denk er niet aan te experimenteren en had zoiets tot er medicijnen zijn misschien tussenhulpje tbv stabalisering

Als longfonds meeleest bronovoziekenhuis is alles weg dagbehandelingen zullen inmiddels ook wel gestopt zijn een compleet ziekenhuizen wat ze volledig kunnen vullen evt met ic als dalijk blijkt dat de simpele beademingsapparatuur in nederland ontwikkel werkt duimen voor iedereen

Login of registreer om te reageren