ventiellen.

30-03-2020 om 09:21 uur

Hallo, ik ben voor de derde keer geholpen aan de ventiellen de eerste keer ging goed maar na drie maanden werd het een stuk minder en toe hebben ze in december 2019 weer een broncoschopie gedaan er zat toen een ventieltje verstopt die hebben ze verwijderd en drie nieuwe er bij gezet .maar ik bleef een stuk benauwder. en nu hebben ze op 10 maart nog een keer gekeken dus nu drie weken geleden maar het houd nog niet over ,ik adem wel makkelijker maar ik voel mij ziek ,van uit groningen zeggen ze je kunt last van een virusje hebben maar ja ik word er niet vrolijker van ,en nu met die corona kun je eigenlijk nergens terecht . ik weet het even niet meer .

Login of registreer om te reageren
31-03-2020 om 10:23 uur

Ik heb ook 2 x ventielen gehad, geen succes bij mij al hebben ze er alles aan gedaan.
Het spul moest er allemaal weer uit in 2 x gebeurt.
Ik kreeg vooral enorm veel slijm, soort allerg.reactie op het materiaal.
Maar ik had er ook geen profijt van, de long was binnen 3 dagen weer net zo groot, jammer!
Blijf contact houden als je het niet vertrouwd,via mail of telefoon.
Ik kreeg ook eerst ab maar nog hielp dit niet.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
31-03-2020 om 17:33 uur

Ik heb de keuze gehad 1 alle ventielen te verwijderen 2 af te wachten 3 opereren,4 nog een keer kijken .dit laatste heb voor gekozen hopende dat het allemaal goed komt maar ja nu die corona er bij zijn alle afspraken afgezegd,hoe lang is het nu geleden dat ze de ventielen hebben verwijderd en hoe gaat het nu met je .

Login of registreer om te reageren
31-03-2020 om 20:16 uur

Oei daar vraag je wat, vlgs mij ong 2014, even in de mail opgezocht laatste contact met Karin Klooster.
Denk dat ze daarna er uit zijn gehaald.
Eerst de makkelijke en daarna 2 die toch nog voor slijm zorgden en wat lastiger gingen.
Ik was er verder niet ziek van, het ging alleen om erg veel slijm, en dan ook echt heel taai en veel.
Daardoor benauwder ook.
Snap je zorgen nu met de corona, misschien toch even bellen of mailen wat je het beste kunt doen nu.
Nadat de ventielen eruit waren was ik binnen 1 week van het slijm af, alleen de copd zelf is hard achteruit gegaan maar had niks met de ventielen te maken, gewoon de achteruitgang..dus wat benauwdheid betreft gaat het niet lekker.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
31-03-2020 om 21:19 uur
Reactie op tonny151
Reactie op tonny151
Oke bedankt en jij ook sterkte.overgens ik heb nu 6 ventielen

Ik had op het laatst 7 ventielen, bij mij zijn er de 2 e keer 3 of 4 bijgezet, daarna 4 eruit en daarna laatste 3, die ingreep viel mee, wel da the tin 2 x moest was vervelend.
Zou toch even even mailen met ze, het is druk en onrustig maar jij bent ook belangrijk.
Ik heb ook een tijdje verveeld met zoutoplossing of zoiets, misschien kan zoeits nog wat toevoegen?
Sterkte, het is nu zo vervelend om je niet lekker te voelen

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
01-04-2020 om 07:44 uur

Beste Tonny

Mijn ervaring met UMCG is dat het contact heel goed is. Voor mij als longarts als ik een vraag heb voor advies over een van mijn patienten. Ik hoor ook terug van mijn patienten dat ze terecht kunnen met vragen bij het UMCG. Mijn advies is bellen of mailen met Karin Klooster voor advies. Als u een van mijn patienten zou zijn, dan zou ik het volgende doen: contact opnemen met UMCG voor advies, een kuur antibiotica en prednison voorschrijven en een sputumkweek inzetten. Daarnaast proberen de eerstvolgende controle in UMCG af te wachten met longfunctie of te kijken wat het effect is geweest van de plaatsing van de nieuwe ventielen. Het is misschien een goed idee om contact op te nemen met uw eigen longarts om dit verder te regelen. Als uw eigen longarts niet beschikbaar is, dan via de dienstdoende longarts van het ziekenhuis.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts.

Login of registreer om te reageren
01-04-2020 om 17:16 uur

Dank u voor uw raad zal hen opvolgen en u hoord er nog van.Serge van wolferen longarts.

Login of registreer om te reageren
06-04-2020 om 16:49 uur

Hallo,ik heb contact gehad met het umcg eerst met Karin Klooster en later met dr Slebos hij heeft mij een AB kuur en een Pretnison kuur voor geschreven van 10 dagen ,daarna wil hij een ct scan van de longen laten maken gewoon in mijn woonplaats gelukkig hoef ik niet naar Groningen toe. dit bericht is ook voor Serge van Wolferen longarts.

Login of registreer om te reageren