Ademnood, corona en rokende buren - actie naar Overheid en gemeenten

31-03-2020 om 16:40 uur

Dag allen,

Mij lijkt het heel belangrijk dat er menselijk met elkaar wordt omgegaan in tijden van vele zieke mensen. Helaas merk ik op dat buren gezellig in tuin en op balkon roken tot grote ademnood en longklachten van zieke mensen leidt.

Ik heb verschillende mensen binnen de politiek, volksgezondheid en de gemeente raad Utrecht aangeschreven met een brief. Mijn verzoek aan jullie is om dit ook te doen! Laat je horen!!

Mijn brief aan de raad (bijvoorbeeld) is:


“Graag doe ik een verzoek op uw redelijkheid om in de gemeente Utrecht burgers te informeren over Corona en longklachten. Graag verzoek ik dat de gemeente spoedig het advies uitschrijft en actief uitdraagt in al haar berichtgeving dat roken in de tuin of balkon - ondanks dat het wettelijk mag - in deze tijden dermate ernstige overlast geven op patiënten met corona dat het door jullie vanuit gezonde stad/leefbaarheid/volksgezondheid wordt afgeraden.

[…]

Ik verzoek u, als vertegenwoordiger van bewoners zoals ik, om een statement te maken namens de gemeente. Mijn wens is dat deze wordt uitgedragen in de berichtgeving in de adviezen over corona. Het is een zeer serieus verzoek, een groot verzoek, mijn wens is dat jullie dit heel serieus nemen en doorzetten tot uitvoer. Alvast vriendelijk dank.”

Graag vraag ik jullie om dit ook te doen!!

Dankjewel alvast!!

Ik hoor graag!

Login of registreer om te reageren