April 2020 – corona virus

01-04-2020 om 07:08 uur

Het corona virus heeft veel impact op onze samenleving. Veel longpatiënten zitten met extra vragen over hun gezondheid in deze tijd. Het is best een angstige tijd, want je longklachten kunnen verergeren als je besmet wordt.
Hoe gaat het met je? Hoe ga je om met deze crisis? Waar loop je tegenaan?

Login of registreer om te reageren
01-04-2020 om 09:31 uur

Interessant topic. Mijn astma is al bijna een jaar instabiel. Mijn longarts heeft me dan ook het advies gegeven vooral nergens heen te gaan, alleen iedere dag even frisse lucht en een wandeling. Ik kan gelukkig vanuit huis werken, maar voel me erg opgesloten. Ik moet zeggen dat ik bang ben om Corona te krijgen, omdat ik ook niet weet hoe mijn lichaam dat zou moeten verwerken.

Ik loop er erg tegen aan dat ik geen sociale contacten kan hebben en mijn collega's niet kan zien.

Ben erg benieuwd hoe andere dit ervaren.

Login of registreer om te reageren
01-04-2020 om 14:47 uur

Lieve Pioenroos ik begrijp wat je bedoeld mis ook er me collega's en kan gelukkig vanuit huis werken. Ik werk dus als administratieve medewerker op een basisschool in een klein kantoortje en iedereen gebruikt de telefoon als een van de kinderen ziek is moeten ze zich bij mij melden en dat is echt geen anderhalf meter van me vandaan. Dus zit ik thuis te werken. Vandaag ben ik boodschappen gaan doen in me Canta voor thuis waar ik samen woon met me invalide zus en me Moeder van 87 jaar, een zus met zware obesitas. Ik heb zelf er nu een beetje genoeg van dit is dus de 3e week dat ik binnen zit, zelf heb ik Astma en gebruik hiervoor twee verschillende puffer ik weet niet of mensen met astma die bescherm mondkapjes dragen kunnen ademen ik in ieder geval niet. Ik gebruik als ik ga slapen me CPAP dit heb ik nu een jaar moest van me longarts ik had 38 adem stops. Al met al probeer ik het beste er maar van te maken.

Login of registreer om te reageren
01-04-2020 om 20:35 uur

Ik ben als de dood !!!!! Als ik dit virus oploop en ziek wordt ( en dat geldt natuurlijk voor het gros van de mensen op dit forum ) is de kans dat ik aan de verkeerde kant van het gras kom te liggen eerder een zekerheid dan een kans. Ik heb voor de zekerheid al een afscheidsbrief aan mijn dochters geschreven. Ik heb zeer ernstig COPD ( GOLD III / IV ), matige slaap apnoe ( krijg een dezer dagen een CPAP ), dankzij een verkeerd reageren op een nieuw medicijn ineens een erstig overgewicht. Ik maak mij geen illusie . Ik ben bang. Ik ben bang voor mijn dochters.

Login of registreer om te reageren
01-04-2020 om 21:52 uur

Heb sinds een halfjaar instabiel astma. Meerdere exacerbaties gehad inmiddels. Op advies longarts blijf ik binnen.

Baal dat longfysio nu ook niet doorgaat, dus probeer zoveel mogelijk te wandelen en thuis wat oefeningen te doen.

Wij hebben een eigen bedrijf en werk thuis. Wordt alleen veel afgeleid door tv of de aanlokkelijke tuin ;) Probeer daar nog balans in te vinden.

Ik moet zeggen dat ik vrij angstig ben om het te krijgen en daar dan soms iets te vaak mee bezig ben in het hoofd zeg maar. Slaap er soms slecht van. Ook onzekerheid komende maanden is lastig voor mij merk ik.

Mis mijn vrienden wel. App ze wel en zo maar op de buurt bij elkaar is toch fijner. Maar gelukkig is mijn vriend er en maken we het beste ervan samen. Daar ben ik superblij mee☺️

Login of registreer om te reageren
02-04-2020 om 07:13 uur

Ik zit hier nu te huilen, vind het eigenlijk fijn dat er mensen zijn die mijn angst begrijpen. Maar vind het ook zo erg dat we nu allemaal opgesloten zitten. Zeker omdat we normaal allemaal al zo voorzichtig zijn.

Login of registreer om te reageren
02-04-2020 om 08:01 uur

Sterkte voor iedereen.
Gelukkig heb ik geen last van angst ondanks mijn ernstig astma .
Ik vertrouw op mijn lichaam en zorg dat ik op tijd ingrijp als ik achteruit ga.
Ik probeer mijn lijf in conditie te houden door goed te eten en veel te bewegen.
Ik voel me niet opgesloten maar dat komt omdat ik eindelijk juist meer kan.
En eindelijk kan ik wandelen zonder rokende mensen op straat of andere prikkels waar ik zo op reageer.
En mocht ik het virus krijgen dan hoop ik dat het meevalt.
Maar ik maak me er niet druk om . Je druk maken kost bakken energie en komt niet ten goede aan je gezondheid.

Login of registreer om te reageren
02-04-2020 om 09:14 uur

Dikke kus voor je Pioenroos!
Herkenning (erkenning) is zo fijn he.

Ik had net mijn zus aan de telefoon,, die had gisteravond het programma gezien over de ic... en was bang geworden, bang dat ik t virus zou krijgen... die schat.
Nee, zelf ben ik niet bang, wel erg voorzichtig.

Login of registreer om te reageren
02-04-2020 om 09:22 uur

Ik denk dat het voor mij de hele combinatie van alles is ook hoor. Zeer onzekere tijden, astma onrustig, wellicht nog een Auto-Immuunziekte erbij.

Dan is erkenning dat wat meestal ontbreekt, maar hier zitten we tenminste allemaal in ongeveer hetzelfde schuitje.

@emsepems wel lief van je zus, en kus terug.

Login of registreer om te reageren