Bezorgd over eventueel medicijntekort?

03-04-2020 om 12:07 uur

Deze week hoorde ik dat zo'n 1.500 medicijnen momenteel moeilijker verkrijgbaar zijn. Dat klinkt best zorgelijk, echter de apotheker stelde ons gerust dat er in geval van een ernstig tekort zeker naar een alternatief gezocht zal worden. Dat is echter minder goed nieuws voor de mensen die geen generiek medicijn kunnen verdragen. Opgeroepen werd om nu niet extra in te gaan slaan, maar gewoon zoals altijd, de normale hoeveelheid.
Maken jullie je bezorgd? Ga je dit bespreken met je arts of apotheker?
Of wacht je het rustig in vertrouwen af?

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 14:00 uur

Ik ben wel bezorgd. De Foster was er niet bij mijn eigen apotheek, komt uit Italiƫ. Gelukkig in het ziekenhuis nog drie kunnen scoren.

Theolair is er sowieso al niet meer in Nederland en bij mijn eigen apotheek maar in het ziekenhuis krijgen ze het nu ook niet meer binnen omdat het uit Duitsland moet komen en importeren is nu veel moeilijker.

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 14:36 uur

Het is toch ook zorgelijk dat er een tekort aan medicatie dreigt.
Gelukkig heb ik grotendeels alles voor een paar maand liggen.
Ik heb van de week wel extra vernevelingen besteld.

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 14:56 uur

Vorige week heb ik alle medicatie voor 3 maanden gekregen. Daardoor maak ik me (nog) geen zorgen. Maar snap goed dat dit anders is voor mensen die hun medicatie niet of slecht kunnen krijgen...

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 17:03 uur

Weet wat de effecten zijn als ik generiek geneesmiddel krijg hoop dat dit niet gebeurt. Als het niet anders kan heb ik geen keuze en moet ik tegen die tijd dan maar kijken hoe ik er dan mee om ga en mijn longen dan reageren. Het is niet anders.

Login of registreer om te reageren