Voorstellen Jan H.

06-04-2020 om 17:54 uur

Goedenavond,

Ik heb me een poosje geleden al aangemeld maar nog niets met mijn account gedaan.

Mijn naam is Jan, 45 jaar en ik ben al vanaf mijn 15e werkzaam in de metaalbewerking. Het is een prachtig vak.
Hoofdzakelijk bewerk ik metalen, kunststoffen en non-ferro-metalen met een bewerkingscentrum.
Sinds een aantal jaren heb ik steeds meer last van mijn longen. Rond de wintertijd kans op longontstekingen en veel last van benauwdheid.
Ik ben al verschillende malen in het ziekenhuis geweest voor onderzoek maar er komt gewoon niets uit.
Als ik in contact kom met diesellucht (verbrand) dan hoest ik mijn longen uit het lijf. De longen gaan verschrikkelijk pijn doen. Het lijkt er ook op dat de klachten steeds erger worden. Ook als er geslepen wordt in mijn buurt dan slaan mijn longen op hol, vooral RVS is erg. Ook lasdampen zijn funest. Ik ben bang dat als het zo doorgaat ik mijn vak moet laten vallen wat ik echt verschrikkelijk zou vinden. Vandaag weer een akkefietje gehad. er bleek buiten een vuilnisbak voor de sigaretten te schroeien. Het leek net alsof er in de buurt snoeihout werd verbrand, dit was ook mijn gedachten hierover tot ik naar huis ging en de vuilnisbak zag roken. Deze was even op een afstandje van het pand gezet om af te koelen met de roldeur open. Voor niets die rook ingeademd. We zijn nu 4 uur verder en ik heb enorm last van pijn op de longen.

Wat kan dit zijn en wat voor actie moet ik ondernemen. De huisarts heeft me al verschillende blaastesten laten doen en mijn longinhoud is echt groot. het zuurstofpercentage ligt altijd boven de 97 procent maar ik voel me zo vaak beroerd.
Het lijkt wel of ik steeds minder luchtvervuiling kan hebben.

In januari een kuur gehad en maart ook een kuur gehad. Het zit dan net tegen een longontsteking aan en dat weet ik dan meestal op tijd en kan ik dat voor zijn. Nu kan ik voor het eerst geen kuur meer krijgen anders wordt ik immuun voor de antibiotica.

Ik ben echt bang geweest dat het met deze tijd van corona een risico wordt voor me.

Wat kan ik doen en wie heeft er advies.

Login of registreer om te reageren
06-04-2020 om 21:39 uur

Als de donder naar het ziekenhuis en je niet meer met een kluitje in het riet laten sturen!!!! Vraag ook een second opinion.

Login of registreer om te reageren
06-04-2020 om 23:21 uur

Hoi Jan,

Ik zou jouw huisarts toch een verwijzing voor een long arts vragen. In principe mogen ze dat niet weigeren. Een long arts doet uitgebreidere onderzoeken en scans. Wie weet komt daar wel wat uit.

Sterkte en welkom op het forum uiteraard!

Login of registreer om te reageren
07-04-2020 om 06:13 uur

Hallo Jan

Ik sluit me aan, ga naar een Longarts. Veel sterkte de komende tijd!

Login of registreer om te reageren
07-04-2020 om 18:25 uur

Dank jullie wel...

Ik heb nu nog steeds pijn. Het is wat minder en ik weet dat het niet van het hoesten komt want dat doe ik niet echt veel. Het enige is waar ik mee zit is of het verstandig is om nu tijdens deze crisis een afspraak te maken. Denk dat ze niet zitten te wachten op nog meer werk.

Groeten,
Jan

Login of registreer om te reageren
08-04-2020 om 05:47 uur

Ze spreken wel steeds over doden die ontstaan omdat mensen niet naar het ziekenhuis komen met andere dingen als corona, zou het gewoon eens vragen.

Login of registreer om te reageren
08-04-2020 om 09:09 uur
Reactie op jhuibers

Dank jullie wel...

Ik heb nu nog steeds pijn. Het is wat minder en ik weet dat het niet van het hoesten komt want dat doe ik niet echt veel. Het enige is waar ik mee zit is of het verstandig is om nu tijdens deze crisis een afspraak te maken. Denk dat ze niet zitten te wachten op nog meer werk.

Groeten,
Jan

Welkom hier, altijd bellen, dan hoor je wel wat wel of niet kan nu.
Er wordt juist op gehamerd niet weg te blijven met klachten.
Maar altijd eerst telefonisch overleggen maar is normaal ook de gangbare weg.
Ik zou zeker even bellen.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
08-04-2020 om 14:12 uur

Ik moet donderdag weer controlegelukkig geen koorts meer

Login of registreer om te reageren
08-03-2021 om 18:36 uur

goedenavond,

Na een lange tijd weggeweest te zijn wil ik toch graag een update geven van mijn situatie. Misschien helpt het andere mensen met klachten ook om het verder op te zoeken.

Vorig jaar heb ik via de longarts nogmaals mijn klachten kenbaar gemaakt en gezegd dat ik toch verderop wilde gaan als er niets naar boven kwam met de bezoeken. De longarts heeft mij toen een blaastest mee naar huis gegeven, een peak flowmeter van het merk "Personal Best" ik moest een maand lang een lijst invullen met de waarden die ik geblazen had. Dit moest 's morgens en 's avonds. Daarnaast heb ik ingevuld bij een lage waarde wat ik die dag heb meegemaakt qua inhaleren van stoffen zoals diesel en /of andere prikkelende stoffen. Na deze maand ben ik met de lijst teruggegaan en bij eerste blik hierop gaf de longarts als aan dat dit patroon kenmerkend was voor astma. Ik kreeg een inhalator "Pulmicort 400"die ik nu dagelijks gebruik.

Ik heb gelukkig nog geen longontsteking hierna gehad.

Gisteren had mijn vrouw geurkaarsjes aangestoken, toen ik thuis kwam heb ik er meteen heel veel last van gekregen. hoesten en benauwd. de hele nacht wakker gelegen met pijn op de borst en de linkerarm die erg pijnlijk was. Vandaag nog steeds erg benauwd en pijn. Sinds anderhalve week heb ik er Ipratropiumbromide erbij gekregen voor extra ondersteuning.

Ik had niet echt verwacht dat ik astma zou hebben omdat je dan meer klachten zou verwachten.

Groeten,
Jan

Login of registreer om te reageren
08-03-2021 om 19:39 uur

Hallo Jan,

Fijn om te lezen dat het intussen een stuk beter met je gaat.

Groetjes Spirit

Login of registreer om te reageren