Heb jij nog gesport vandaag? #60

Dit bericht is verplaatst van: Heb jij nog gesport vandaag? #59
Ga naar laatste reactie«13

Reacties

• Anna50Anna50 Gebruiker
    MMG schreef: »
    Wat bijzonder @emsepems, al zou ik dit niet tegen willen komen. Angst voor slangen.
    Ik mentaal ff een dipje, wel lekker even met de Wii bezig geweest, maar verlies spierkracht is toch wel fors en daar baal ik van. Ik doe alles in mijn macht maar is niet genoeg. Probeer heel stoer te zeggen dat het nu eenmaal zo is en ik er nu even niets aan kan veranderen. Toch raakt het me en zoek ik naar dingen die wel helpen en die mijn heup ook aankan. Moest het ff kwijt nu weer kop op en door met Wii, wandelen zover gaat en fysio op afstand. Dit duurt niet eeuwig!!

Wat naar voor je! Je zal het vast wel weten, maar ik zeg het toch nog maar even. :) Eiwitten innemen is goed voor de spieren. Heb je oefeningen gedaan voor de spieren, neem dan een drankje waarin eiwit zit. Zoals chocomelk. Dat zorgt ervoor dat de spieren zich weer herstellen na het sporten. Geleerd van mijn diëtiste. :)
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    #2 edited 18 april
    Oh wat was ik lui vanmiddag na een ochtendje huishouden en natuurlijk nederland in beweging. Lekker gandhi film kijken in de hangmat, daarna in slaap gevallen.... en toen was het al 16.00 uur...
    wil vanavond nog even een rondje fietsen.
  • MMGMMG Gebruiker

Wat naar voor je! Je zal het vast wel weten, maar ik zeg het toch nog maar even. :) Eiwitten innemen is goed voor de spieren. Heb je oefeningen gedaan voor de spieren, neem dan een drankje waarin eiwit zit. Zoals chocomelk. Dat zorgt ervoor dat de spieren zich weer herstellen na het sporten. Geleerd van mijn diëtiste. :) [/quote]

Bedankt @Anna50 inderdaad bekend en doe ik al langer altijd al op fysiodagen extra en nu elke dag. Helpt me wel geen extra spierpijnen, maar helaas spierzwakte neemt toe. Gisteravond heel moeizaam de trap op geklommen. Zakte steeds door benen. Maar goed we blijven hobbelen enige wat ik kan doen is even accepteren en doorgaan met wat ik doe hopelijk blijft het zo toch weer stilstaan of verbeterd het weer. Morgen in ieder geval fysio en misschien heeft ze nu iets bedacht wat uit te voeren is.

Haha was gisteren op Wii wel 21 ipv 41 dat is dan maar weer een opsteker🤪

• Anna50Anna50 Gebruiker
    MMG schreef: »

Haha was gisteren op Wii wel 21 ipv 41 dat is dan maar weer een opsteker🤪
    Dat is wel zowat het dubbele.
    👍
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    Douchen voelde al als topsport vandaag .
    Dus maar een rustdag.
  • DominiqueDominique Gebruiker
    Boodschappen met de fiets gedaan
    Stond veel wind tegen op de terugweg
    Mario party op de Nintendo switch via de tv met mijn dochter.
    Zo dat is best intensief en vermoeiend :D
    Zo, weer klaar met nederland in beweging. dit keer wat oefeningen van het nad (tip bloempje) erachteraan. was er even mee gestopt omdat ik teveel spierpijn had, en het teveel energie kostte. nu hoop ik dat t wel gaat :-)
    #9 edited 21 april
    Bloempje74 schreef: »
    Mario party op de Nintendo switch via de tv met mijn dochter.
    Zo dat is best intensief en vermoeiend :D
    klinkt wel heel erg leuk....

Dominique schreef: »
    Boodschappen met de fiets gedaan
    Stond veel wind tegen op de terugweg
    topper!
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Wow goed bezig....ik staar naar mijn gewichtjes.... telt niet he?
    Vanmiddag ga ik weer eens echt aan de slag, ik verluier een beetje...
    Schop onder mn eigen gat en doorrr... bewegen moet!
    Weten doe ik wel maar wat kan je soms moe zijn en dan is die schop echt even nodig, voor een ander weet ik het heel goed....nu ik zelf nog :)
    Was een beetje moe, vanmiddag geslapen... maar net nog een rondje om t meer gefietst, ebike bewust wat hoger
    #12 edited 24 april
    Ondanks de hooikoorts pillen toch veel last, dus vandaag naar zee geweest en daar gewandeld. Een verademing!

DSCN0716-2.jpg
    met veel lepelaars onderweg
  • MMGMMG Gebruiker
    Wat een mooie foto weer empsepems!

Vandaag ff bewust iets rustig aan gedaan te veel pijn gehad vannacht morgen maar weer.
    #14 edited 26 april
    Al vroeg op stap: op de fiets naar een natuurgebied, om daar te wandelen :-)

Ik zag de waterviolier, een plantje die groeit en bloeit in het water. En lijkt op de pinksterbloem die in de weilanden groeit en bloeit :-)

DSCN0785.jpg

DSCN0788.jpg

• goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Prachtige foto's emsepems! Ik geniet zo heerlijk mee ...
    Oh ja sport staat op laag pitje, ik doe maar wat...beetje op stoel en oefeningen maar de wereld om mij heen verlamt mij wat..moet even resetten merk ik.
    Alles staat ook stil....geen reva mogelijk voorlopig, geen fysio, wachtlijsten van wat dan ook stromen voller en weinig toestroom...
    Moet mij even een schopje onder gat geven...
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @emsepems, prachtig die foto's. Bij ons in de sloten staan van die paars/lila achtige bloemen. Zwanenbloem is het. Moest ff flink nadenken. hahaha
    Zwanebloem is ook prachtig, hier heb ik ze nog niet bloeiend gezien.
    komende week maar weer op de fiets en ze zoeken ;-)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwanenbloem
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik heb ook een rondje gefietst. Nog maar begonnen met een klein rondje na een week ziek thuis.
  • DominiqueDominique Gebruiker
    Ik ben afgelopen week, heel veel meer de trappen af en op geweest (woon 4 hoog en geen lift)
    Maar 2 boekenkasten leeg gemaakt en opgeruimd
    Toen moest er nog een nieuwe 3 deuren linnenkast naar boven
    Maar hij staat in elkaar en mijn rommel kamertje is weer opgeruimd
    Heb er geen spierpijn van, maar wel heel veel kramp in 1 bovenbeen (ik heb wel genoeg gedronken)
    #20 edited 29 april
    Whouw, dat is topsport dominique

ohoh, ik ben moe nu ik uit bed kom. Een beetje teveel gedaan geloof ik. Vanmorgen blijf ik lekker op de bank.
    @emsepems dan maar een lekker rustig dagje.

Hier was douchen al topsport dus de rest maar even overslaan .
    Bloempje74 schreef: »
    Hier was douchen al topsport dus de rest maar even overslaan .

knap van je dat je t nu kunt voelen en naar kunt handelen, dat lukte 3 jaar geleden door van alles nog niet.. Trots op jou!

Ook hier gewoon te moe, ik denk dat de allergie energie heeft gekost, en nu ook de weersomslag. Wel even naar een natuurgebiedje geweest, klein rondje gelopen en vooral vogels gekeken. Nu weer heerlijk op de bank.

Ik moest een pakketje wegbrengen en heb daar een wandelingetje door de wijk aan vast geplakt.
  • Oma AkkeOma Akke Gebruiker
    Wij zitteen een week in Zuid Limburg in een appartement. Doel: lekker wandelen in de hellingbossen en langs de Geul en de Gulp. De afgelopen 3 dagen heb ik 10 km, 8 km en vandaag 12 km gewandeld. Ik barst van de spierpijn in m' n benen!
    Ik heb een uurtje de oefeningen van de fysio gedaan. Was wel een beetje huiverig omdat ik er de vorige keer heel naar van werd maar was toch al het begin van ziek worden denk ik want nu ging het beter.
    @Oma Akke heerlijk genieten...nu maar even rustig aan met zoveel spierpijn.

@emsepems lief dank je wel. Ik heb een hoop geleerd ja. Was je dag vandaag beter?

Naar de apotheek gefietst toch een pred kuur te pakken,maar dat fietsen viel me zwaar tegen.
    Hopelijk knap ik nu op en kan ik gauw weer wat inspanning doen.
    fijn dat t sporten nu beter ging daantje
    bloempje, even maar niet sporten, wel heel rustig bewegen. Beterschap

ik was aardslui vandaag tot 16.00 uur. toen begon buiten te lonken en ben ik op mijn fiets gestapt. nu net weer thuis ;-) Onderweg heel veel gestopt en gekeken naar de vogels.
    OmaAkke, wat een heerlijke week zo. Geniet er maar dubbel en dik van met je lief
  • MMGMMG Gebruiker
    Hier een paar dagen wat rustiger aan gedaan qua sporten. Wat last van de weersomslag(denk ik) en iets benauwder, maar voornamelijk erg moe (door benauwde nachten) Ook de fysio iets rustiger aan. Ik moest wel even rustiger aan doen maar dat voelt ook heel dubbel omdat ik al achteruit ga zonder live fysio, vooral de spierkracht van mijn benen. Dus wil het liefst elke dag goed bewegen om zeg maar te redden wat er te redden valt., of te behouden wat er nu nog is.
    Maar goed hoop op een goede nacht zodat ik er morgen weer iets meer tegen aan kan. We doen wat we kunnen in deze tijd.
    rondje gewandeld... foto's zeggen genoeg ;-)

20200501-150641.jpg

20200501-154449.jpg

20200501-164957.jpg

Log in of Registreer om te reageren.