astma en katten

20-04-2020 om 16:49 uur

Ik ben een enorme kattenliefhebber. Ik heb sinds augustus vorig jaar geen katten meer. In januari dit jaar kreeg ik een enorme exa. Ik heb me afgevraagd of dit zou kunnen komen doordat ik geen katten meer heb? Dat de longen een soort van schoonschip maken nu er een prikkel weg is. Het lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik zit nu met de vraag wel of geen katten meer nemen.... Ik zou er graag een maar mijn longen zijn veel instabieler nu na die exa. Ik ben niet allergisch voor katten. Maar ik kan wel erg slecht tegen stof. ( kattenbakgruis).

Wie van jullie heeft ervaring hiermee of wil eens hardop meedenken....

Login of registreer om te reageren
20-04-2020 om 17:50 uur

Ik reageer ook op katten terwijl ik er niet allergisch voor ben. Katten allergenen staan daar om bekend dus overleg het goed.

Login of registreer om te reageren
20-04-2020 om 19:33 uur

Je wens begrijp ik. Is er een alternatief voor kattenbakgruis?

Ooit wilde ik konijnen voor buiten. Voor die dieren had ik toen geen allergie (dacht ik).
Vooraf mijn allergoloog om advies gevraagd. Hij zei dat als ik iemand wist die ze over kon nemen ik ze zeker kon kopen. Want als je allergisch bent voor een beest met haren, dan word je dat vroeg of laat voor alle harige beesten, mits je er maar vaak genoeg mee in contact komt.
Een allergie bouw je op.
Dat laatste hoor ik al mijn leven lang van diverse artsen.
Een aantal jaar later sliep ik in een woning waar konijnen in de woonkamer verbleven.
Totaal onverwacht dagen ziek van geweest.
Flink teleurgesteld en nooit meer een huisdier overwogen.

Login of registreer om te reageren
20-04-2020 om 20:05 uur

bedenk ook dat in de haren van de kat huismijt zit. ik weet niet of je daar allergisch voor bent?

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 08:38 uur

Voor kattenbakgruis is weinig alternatief, dat stoft allemaal min of meer.
Ik merk dat mijn huis veel schoner is nu ik geen katten meer heb. En ja huisstofmijt in hun vacht.... daar dacht ik nog niet aan. Ik denk dat het misschien toch wijzer is geen kat te nemen....

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 09:04 uur
Reactie op tavy

Voor kattenbakgruis is weinig alternatief, dat stoft allemaal min of meer.
Ik merk dat mijn huis veel schoner is nu ik geen katten meer heb. En ja huisstofmijt in hun vacht.... daar dacht ik nog niet aan. Ik denk dat het misschien toch wijzer is geen kat te nemen....

Krantensnippers kan ook, lijkt mij minder fris. :(

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 12:24 uur

ik heb geen krant ;) :))
En dat is inderdaad minder fris lijkt me...

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 12:38 uur

Ik heb het eens aan de deskundigen gevraagd..

Login of registreer om te reageren
16-05-2020 om 16:51 uur

Wij hebben een aantal katten hier lopen en heb daar totaal geen last van, vroeger een allergie test gehad en ik was allergisch voor katten.
Als ik de bakken uitschep of voorzie van nieuw grit adem ik sowieso door mijn neus.
Als ik merk dat ik ga reageren op het stof dan neemt mijn vrouw het over, zij heeft er geen last van(niet astmatisch)

Login of registreer om te reageren