Hooikoortsklachten voorjaar 2020

22-04-2020 om 08:16 uur

Even een apart topic, want het is zeer opvallend dat er momenteel heel veel mensen zijn die hooikoortsklachten hebben. Vaak in een ernstiger vorm dan voorheen. Mijn schoondochter moest getest worden omdat zij een hele rare hoest had, die zij niet herkende en keelpijn. Uitslag negatief, vermoedelijk hooikoorts, terwijl zij daar tot nu toe niet mee bekend was.
Ook zitten mijn zoon en ik nu regelmatig aan de Ventolin, omdat tabletjes en neusspray niet meer afdoende zijn. Dochter heeft andere oogdruppels aangevraagd.
Herkennen jullie dit ook? Zijn de klachten heviger?

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 08:19 uur

Ik herken het niet. Maar het is ook ontzettend droog en op auto's ligt een waas van oranjeachtig stof.
Misschien dat dat er mee te maken heeft. Het is bij mij niet erger.

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 08:19 uur

Ik heb drie dagen koorts gehad waarvan het vermoeden bestaat dat het wel eens van de hooikoorts kan zijn. Gekke is dat ik verder geen neus of oogklachten had. Vorige week wel, toen was ik meer aan het hoesten en zanderige ogen. Ik ben niet eerder aan de allergiemedicatie begonnen dan vorig jaar.

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 08:43 uur

Kun je van hooikoorts koorts krijgen??laatst was op tv een lijstje met verschil in corona en hooikoorts en werd verteld:hooikoorts geen koorts.
Al zegt de naam wat anders werd er bij verteld.
Vraag mij nu af wat waar is dan...
Vooral nu toch erg belangrijk, koorts is nu best eng.

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 08:49 uur

Hier veel oogklachten, meer dan normaal en zeker in deze tijd . Slik s morgens een tabletje en normaal s avonds, nu al halverwege de middag omdat mijn ogen ontzettend jeuken (kleuren zelfs rood).

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 09:21 uur
Reactie op goudvisje

Kun je van hooikoorts koorts krijgen??laatst was op tv een lijstje met verschil in corona en hooikoorts en werd verteld:hooikoorts geen koorts.
Al zegt de naam wat anders werd er bij verteld.
Vraag mij nu af wat waar is dan...
Vooral nu toch erg belangrijk, koorts is nu best eng.

Ik weet het niet en heb er nooit een duidelijk antwoord op gekregen. Ik vind het vooral raar dat ik drie keer in vijf jaar tijd in dezelfde periode deze klachten heb. Dat klinkt voor mij meer als iets allergisch dan toevallig steeds een virus.

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 09:38 uur

In een ver verleden kwam bij mij hooikoorts "uit het niks" heel heftig opzetten. Toen had ik ook koorts. Het komt zelden voor, maar het kan.

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 10:54 uur

Ok wist ik niet,komt omdat ze dat lijstje laatst lieten zien ivm corona en werd gezegd, hooikoorts geen koorts...
Hoop dat het vlug opknapt.
Ik minder last, vroeger ook heel erg, was er soms ook echt ziek van, ellendig!

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 11:16 uur
Reactie op emsepems

Hier veel oogklachten, meer dan normaal en zeker in deze tijd . Slik s morgens een tabletje en normaal s avonds, nu al halverwege de middag omdat mijn ogen ontzettend jeuken (kleuren zelfs rood).

Vanmorgen was ik bij de bakker en de verkoopster vroeg me of ik last van mijn ogen had. Ze zagen rood. Inderdaad en nu we erover praten, pfffft ze gaan meteen weer jeuken.
Jij slikt toch Mizollen? Ik heb zondag tweemaal een Xyzal ingenomen hoor, ik werd helemaal dol van de loopneus en jeukogen.

Reactie op Suus01

In een ver verleden kwam bij mij hooikoorts "uit het niks" heel heftig opzetten. Toen had ik ook koorts. Het komt zelden voor, maar het kan.

Je kunt je ook koortsig voelen zonder dat je echt verhoging hebt. Wij nemen nu nog steeds regelmatig onze temp op en dan blijkt dat die keurig onder de 37 is, maar dat iemand toch warme vlagen voelt.

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 15:15 uur

Het verschil tussen corona of hooikoorts voel je wel. Corona heeft, zoals ik althans ervaren heb, een heel ander beloop. Dat kon ik met de beste wil van de wereld niet onder hooikoorts scharen.
Maar corona kan heel grillig verlopen, dus het verbaast me niks als mensen, inclusief artsen, zich daarin vergissen en het onjuiste etiket erop plakken in eerste instantie. Iedereen is lerende nu.

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 17:20 uur

Thirza, ja, k slik mizollen, heb 2x daags en mag 3x dgs. Maar als dat 3e pilletje om rode ogen gaat kies ik voor 2x plus oogdruppels.

Login of registreer om te reageren