Duurt het lang voor je ingesteld bent?

23-04-2020 om 22:51 uur

Duurt het lang om ingesteld te worden? Ruim een maand geleden hoorde ik dat ik astma heb. Nu gebruik al een dikke maand allerlei inhalaties en heb nog prednison gehad. Ik heb wat meer energie, maar ben nog steeds kortademig. Klopt het dat dat zo lang duurt? Krijg ik mijn oude leven nog terug? En ventolin doet weinig bij mij, komt iemand dat bekend voor?

Login of registreer om te reageren
30-04-2020 om 16:12 uur

Een maand is nog kort omdat het doorgaans zes-acht weken duurt voor je ontstekingsremmer optimaal werkt. Soms moet je daarna ook weer een ander middel uitproberen of nog een.

Of je je oude leven terug krijgt hangt af van wat je toen deed en hoe heftig je astma is. Ik denk dat je nooit meer zo onbezorgd wordt als met een longziekte. Het blijft toch leven met de rem erop.

Login of registreer om te reageren
07-05-2020 om 09:10 uur

Bedankt voor jullie tips, ik wacht het nog even af.

Login of registreer om te reageren
07-05-2020 om 10:32 uur

Ik sluit me aan bij de rest, het is ook af te wachten of je meteen de juiste medicatie hebt gekregen.

Probeer je leven te leven, ook met longziekte is het leven 100% de moeite waard

Login of registreer om te reageren
07-05-2020 om 10:43 uur

Weet je, als je bezorgd bent, en ventolin weinig doet is het misschien wel raadzaam om je arts te raadplegen.
inhalatie coricosteroiden duurt 4-8 weken voordat het optimaal werkt, ventolin zou direct moeten werken.
Als je pred nodig hebt gehad ben je even flink ziek geweest, dat moet zich ook herstellen en kan weken tot maanden duren.

leven met de rem erop herken ik niet, wel leven met beperkingen. Maar dat hangt zo per persoon af, dat is je daarin niet kan raden.

Login of registreer om te reageren