Gewichtstoename

01-05-2020 om 06:39 uur

Hallo allen,

sinds een aantal jaren moet ik puffen voor mijn astma, nu valt het me op dat ik sinds ik de astma heb ik 10 kg ben aangekomen.

Nu vertelt mijn longarts mij dat je inderdaad kan bijkomen door behandelingen met corticosteroïden, maar dat dit enkel het geval is bij de tabletvorm of wanneer je echt injecties moet krijgen.
Door puffen zou je niet bijkomen.

Wat is jullie ervaringen hiermee? Zijn er nog die bijkomen door het puffen of?

Het rare is dus echt wel dat ik qua levensstijl niet echt veel veranderd heb (nog altijd even "bewegelijk") en mijn dieet is op zich ook niet echt aangepast dus ik vind het toch raar dat ik 10kg ben bijkomen.
Misschien is het door ouder te worden gewoon, maar ik twijfel eraan.

Dus vandaar mijn vraag: wat is jullie ervaring hiermee?

Login of registreer om te reageren
01-05-2020 om 10:04 uur

Ook bij mij gewichts toename als ik mijn pufjes verhoog.

(je schrijft dat je óuder' wordt, ook de overgang kan gewichtstoename geven)

Login of registreer om te reageren
09-05-2020 om 06:53 uur
Reactie op emsepems

Ook bij mij gewichts toename als ik mijn pufjes verhoog.

(je schrijft dat je óuder' wordt, ook de overgang kan gewichtstoename geven)

Goh, ouder is relatief, zo oud ben ik nu ook weer niet, in de 30...

Login of registreer om te reageren
10-05-2020 om 11:59 uur

Hier ook 15 kilo erbij door foster puff .. ik vind het wel best beter dikker dan benauwder 😉😉

Login of registreer om te reageren
11-05-2020 om 10:11 uur

Ik 20kg, maar heb ook gedeeltelijk tabletten gehad. En kan in moment minder goed sporten.

Login of registreer om te reageren
14-05-2020 om 09:07 uur

Het zal met aankomen ook zo zijn:de 1 komt al aan bij het zien van een gebakje waar de ander er 10 van kan opeten.
Zo zal het ook zijn met aankomen door pufjes, de 1 merkt niks, de ander komt aan.
Ik kom ook aan maar bedenk ook dat je vaak minder actief bent dan voordat je misschien astma of een andere longziekte had.
Al lees ik dit niet bij jou, maar in tijden van erge benauwdheid misschien wel minder sporten?

Een klein beetje aankomen is niet zo erg, maar teveel wel, dan zou ik een dietiste raadplegen, pufjes laten staan kan vaak niet.
En het is wel degelijk vaak zo dat je na je 30e eerder aankomt dan afvalt...
Succes.

Login of registreer om te reageren