Mondkapjes en astma

09-05-2020 om 10:04 uur

Mijn vriendin heeft astma en gaat binnenkort weer werken.
Dat doet ze met het OV en daar is een mondkapje verplicht.

Gewone mondkapjes kan ze niet dragen omdat ze daar benauwd van wordt.

Hebben jullie een suggestie welk mondkapje geschikt is of kan zijn voor gebruik door een astmapatiënt?

Login of registreer om te reageren
30-10-2020 om 21:03 uur

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik heb nog geen mondkapjes gevonden die ik kan dragen zonder heel erg benauwd te worden, zelfs boodschappen doen wordt een taak om tegenop te zien zo.

Login of registreer om te reageren
31-10-2020 om 12:48 uur

Tja, mondkapjes.... Ook ik word er benauwd van, maar het is wel afhankelijk van wat ik doe hoe lang het duurt voordat ik benauwd word. Een tijdje geleden moest ik opeens met het ov, dus heb ik weggooi mondkapjes gekocht. Omdat ik in de bus geen inspanning hoef te leveren, ging dit goed. De rit duurde ca 40min. Nu worden mondkapjes natuurlijk dringend geadviseerd. Daarom ben ik op zoek gegaan naar patroontjes om ze zelf te maken. Die weggooi dingen vind ik niet echt aanraders voor het milieu. Ik weet natuurlijk niet hoe handig jullie zijn met naald en draad...... Op zich ging dit maken wel goed, maar ik kreeg het heel benauwd tijdens het boodschappen doen. Ik heb nu een ander patroontje gevonden waarbij de stof verder van je neus 3n mond zit. Voor mij is dit wat minder benauwend. Maar dan nog ben ik er niet erg blij mee. Boodschappen doen gaat net, supermarkt uit —> mondkapje af, volgende winkel in, mondkapje weer op, enz. Maar tijdens boodschappen doen lever je natuurlijk veel inspanning...... Gisteren was ik bij de kapper, met mondkapje. Omdat we dan gezellig kletsen kreeg ik het toch erg benauwd. Toen heb ik, in overleg, het mondkapje afgedaan. Maar dat was wel na ruim een half uur. Dus afhankelijk van de inspanning die je moet leveren is een mondkapje meer of minder goed te doen.
Voor alle creatievelingen....... het patroon dat ik nu gebruik is te vinden op youtube, ‘hawk style 3D mask’ van fafadiy. Ik heb geen aandelen bij haar hoor. 😉
Succes allemaal met het dragen en evt het maken van mondkapjes!!

Login of registreer om te reageren
01-11-2020 om 16:10 uur

Ik heb nog een beter/fijner patroon gevonden. Wel iets lastiger om te maken.
youtube: DIY VN, new design breathabble mask. Deze laat mond en neus echt vrij. 😷

Login of registreer om te reageren