Ervaringen met Fostair?

Mijn astma is helaas niet goed ingesteld momenteel. Ik gebruikte 2 x 2 pufjes qvar en de laatste weken elke dag salbutamol.
Omdat ik erg hartkloppingen/ gejaagd gevoel kreeg van de salbutamol en ook telkens buiten adem was na geringe inspanning. Ik moet nu 2 maal daags 2 pusjes Fostair nemen. Ik ben vandaag pas gestart maar merk dat ik mij er raar van voel in mijn hoofd en merk nu ook op dat mijn hartslag wat verhoogt is. Is dit normaal bij start van dit medicijn?

Reacties

  • DaantjeDaantje Gebruiker
    #1
    Ja, dat komt door de langwerkende luchtwegverwijder. Hopelijk wordt het vanzelf beter.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    #2
    Ik had in het begin enorme trilhanden weet ik nog en ook een wat hogere hartslag, binnen 2 weken trok dit gelukkig bij:) gebruik het nu 2,5 jaar en heb eigenlijk niet tot nauwelijks nog last van bijwerkingen
  • MelMel Gebruiker
    #3
    Nckiie schreef: »
    Ik had in het begin enorme trilhanden weet ik nog en ook een wat hogere hartslag, binnen 2 weken trok dit gelukkig bij:) gebruik het nu 2,5 jaar en heb eigenlijk niet tot nauwelijks nog last van bijwerkingen

    Inderdaad ging het bij mij ook zo
  • EyekeyEyekey Gebruiker
    #4
    Fijn om jullie ervaringen te lezen! Hopelijk trekt het bij mij ook snel bij. Ik merk helaas nog niet veel van de werking, wellicht heeft dit ook even tijd nodig.
  • MelMel Gebruiker
    #5
    Eyekey schreef: »
    Fijn om jullie ervaringen te lezen! Hopelijk trekt het bij mij ook snel bij. Ik merk helaas nog niet veel van de werking, wellicht heeft dit ook even tijd nodig.

    Na een week of 8 moet je wat gaan merken ..
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    #6
    ja hoor, je moet vaak even wennen.

    de cortico in fostair heeft 4-8 weken om optimaal te werken. het moet een laagje leggen in je longen, simpel gezegd.
    de luchtwegverwijder in fostair werkt direct, maar omdat je anders de ventolin pakte snap ik dat je nog niet veel merkt.

    begin je benauwder te worden of werkt het na een paar weken nog niet dan maar terug naar je huisarts. Sterkte!
  • EyekeyEyekey Gebruiker
    #7
    Bedankt, ik schrik wel van de 8 weken :O Is dat ook als je hiervoor Qvar gebruikte, de dokter zei dat die werkzame stof gelijk was.

    Hoop vooral dat de luchtwegverwijzer snel wat gaat doen. Anders bel ik eind van deze week de huisarts.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    #8
    Eyekey schreef: »
    Bedankt, ik schrik wel van de 8 weken :O Is dat ook als je hiervoor Qvar gebruikte, de dokter zei dat die werkzame stof gelijk was.

    Hoop vooral dat de luchtwegverwijzer snel wat gaat doen. Anders bel ik eind van deze week de huisarts.

    Nee, dan gaat het sneller, is mijn ervaring, dan heb je al een laagje in je longen ;-)
    sterkte en beterschap!
  • EyekeyEyekey Gebruiker
    #9
    Bedankt!

    Helaas in overleg met de dokter toch terug naar de qvar, ik voel me zo beroerd van de Fostair.. zware hoofdpijn, verwardheid en enorm moe..
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    #10
    Misschien een late vraag is Fostair hetzelfde als Foster?
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    #11
    Ja
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    #12
    Aah ok, kende deze naam niet ..
  • MelMel Gebruiker
    #13
    goudvisje schreef: »
    Aah ok, kende deze naam niet ..

    Is een goedkopere versie gelukkig wel vd zelfde als fabriekant heb ik me laten vertellen 😉
  • EyekeyEyekey Gebruiker
    #14
    Ondertussen ben ik weer zwaar benauwd en moet ik van de huisarts weer terug naar Fostair.. raak een beetje ten einde raad..

Log in of Registreer om te reageren.