[SC] Waar we op jacht gaan naar een mooi, longvriendelijk vakantiehuisje

Dit bericht is verplaatst van: [SC] Waar we dromen over mooie reizen
Ga naar laatste reactie«13

Reacties

• PioenroosPioenroos Gebruiker
    #1 edited 13 mei
    Ik kan je niet helpen, ik heb er geen verstand van. Kun je niet op die vergelijk site kijken. Indipender heet dat geloof ik
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Ja dat denk ik ook wel, er is altijd nog wel,iets over, ik boek ook nog niet.
    Landal heeft indd heel goede astma en copd huisjes en ze denken altijd mee.
    Juist ook ivm kans op 2e golf, zit ik liever ergens afgelegen..meeste .landal parken bleven open, bij de 1e golf half maart zaten wij in landal park, alleen faciliteiten gingen dicht maar die waren er amper.

Oei lastig daantje, ik zit al jaren bij Vattenfall, krijg altijd een seintje over mijn maandbedrag, kon nu weer omlaag ivm lage energieprijzen.
    En ze hebben korting , hoe langer klant hoe meer korting
    Ben zelf niet zo veranderlijk maar er schijnt heel veel verschil soms in te zitten.

Hoe is dat, vakantie op een park waar alle faciliteiten dicht zijn?
    Pioenroos schreef: »
    Hoe is dat, vakantie op een park waar alle faciliteiten dicht zijn?

Voor ons prima! Zijn maar met 2 volwassenen dus zelf koken ivm sluiting horeca, veel rustige wandel(rolstoel)gebieden opzoeken, was daar heel veel, op grens drenthe/groningen.
    Veel boeken mee, ik ereader met wel 50 boeken, man gitaar mee ja ja, swingt de tent uit :)
    Mooie tv kijken, buiten zitten.
    We hadden een huisje met zonnebank,sauna en whirlpool met disco lichtjes hahaha
    Ik ga niet onder zonnenbank of sauna,kan ik niet tegen, wel 1 x in bad, zat een mooi zitje in, kon goed met O2
    Spelletjes mee of voor creabea handwerkje of id.
    We vermaakten ons prima.
    Boodschappen deden we in dorpje dichtbij en dan maar 1 a 2 x per week.
    Afbakbroodjes zelf afbakken ipv bestellen, wij hebben niks gemist aan faciliteiten en zaten aan het zuidlaardermeer, kun je in de zomer nog bootje huren ook.
    Klinkt super, volgens mij zelfs gezelliger dan de faciliteiten
    Was ook enorm fijn! Wij hebben die faciliteiten niet nodig, en keertje makkelijk eten kan ook, zoveel keus in maaltijdsalades of een keer een pizza afbakken
    Klopt, kant en klaar is er veel mogelijk. Is wel een idee.
    Morgen wordt het hier lekker weer, ik ga eens proberen hoe het fietsen gaat, dan ben je automatisch verder van andere vandaan
    Fietsen is ook leuk, gewoon de juiste plekken opzoeken enniet op de drukste tijden dan komt het vast goed, veel voorpret al.
    Ik hoop op een wandelingetje in bos morgen...jehee
    Probeer me op het positieve te concentreren.

Zoals dat mijn collega die stopt met roken het heel goed vol houd. Dat ik morgen ga fietsen.

Wat ook grappig is is dat ik er nu uit zie als een panda 🐼. Had jeuk en heb mijn mascara overal uit gesmeerd🤣
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik mag morgen weer roeien :D nog wel alleen in een boot maar het is een begin.
    @Daantje dat is super goed nieuws
    Wat leuk weer roeien Daantje!
    Wij gisteren weer gewandeld, zalig, om 17 u en kwamen geen kip of mens tegen.
    Misschien vandaag weer...
    Het was zo heerlijk. Ik heb zo genoten. Ik had al twee jaar niet meer alleen in een boot geroeid maar het viel me heel erg mee.

De kantine mag nog niet open maar we hadden zelf een thermoskan thee meegenomen en in het grasveld ernaast thee gedronken en bij gekletst.
    @Daantje dat vind ik echt fijn voor je
    Het is zo'n heerlijk weer, ik zou de hele dag buiten kunnen zijn
    Ik lees in de hoe voel je je vandaag zo mooie natuur verhalen, ik geniet ervan hoe de natuur tot leven komt. Overal bloemen en vrolijk groen. Wordt er helemaal blij van
  • trijnkotrijnko Administrator
    Op mijn werk zijn ze nog aan het puzzelen hoe de 1,5 meter moet worden gerealiseerd. Dus voorlopig mag ik nog niet naar het kantoor.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    trijnko schreef: »
    Op mijn werk zijn ze nog aan het puzzelen hoe de 1,5 meter moet worden gerealiseerd. Dus voorlopig mag ik nog niet naar het kantoor.

gelukkig kun je thuis (deels?) werken, blijf maar veilig thuis.
    Je moet toch sowieso tot 1 september thuis blijven werken als dat kan?
    Ik lees in de hoe voel je je vandaag zo mooie natuur verhalen, ik geniet ervan hoe de natuur tot leven komt. Overal bloemen en vrolijk groen. Wordt er helemaal blij van

straks komt 'het wad' op tv, ook mooie beelden over de natuur. Lekker van genieten.
  • trijnkotrijnko Administrator
    emsepems schreef: »

Maar een aantal dingen mag ik uitsluitend op kantoor doen i.v.m. de veiligheidsvoorschriften.

#23 edited 20 mei
    emsepems schreef: »

Maar een aantal dingen mag ik uitsluitend op kantoor doen i.v.m. de veiligheidsvoorschriften.

dat moet dan een collega doen, helaas is het nu zo.
    Ik heb geluk met mijn kantoor, maar voordat ik terug kwam hebben ze het eerst opgemeten, anders moest ik op een ander kantoor. En mijn collega's die te dicht op elkaar werken moeten de hele dag een mondkapje dragen.
    Ik heb geluk met mijn kantoor, maar voordat ik terug kwam hebben ze het eerst opgemeten, anders moest ik op een ander kantoor. En mijn collega's die te dicht op elkaar werken moeten de hele dag een mondkapje dragen.

dat lijkt me wijs, die mondkapjes. maar dan wel medische en niet zelfgemaakte. want dat werkt bijna niet
    Ja, worden iedere dag gegeven. Ik krijg er ook iedere dag 1 voor als ik buiten kantoor ben
    Goedemorgen deze zonnige 21ste mei. Het is Hemelvaart😊
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @goudvisje voor dit jaar wellicht te laat, wij gaan naar Terschelling (Tip van @emsepems waar ik enorm blij mee ben!) naar een huisje wat rolstoelvriendelijk is, rookvrij (voor mij enorm belangrijk) en aangepast bed en badkamer voor mindervaliden enzo. Dus wellicht is dat voor volgend jaar een optie? In Drenthe hadden we ook wat gevonden in Beilen ook zo’n soort huisje. Nou waren deze twee nog betaalbaar alhoewel we nog geen week gaan, want 1 nacht extra kostte €100 meer ik vermoed door net hoogseizoen ook. Dus ik stelde voor om daar andere leuke dingen van te doen!
    Maar ik heb er wel al zin in:D en ben benieuwd hoe ik het doe op zeelucht. Ohja en tip, begin vroeg met de boot boeken xD wij hebben nu nog korter vakantie hahaha. Zijn het een keer niet de ongunstige vliegtijden maar vergaten we de boot te boeken en nu was er nog maar 1 tijd over haha.

Hopelijk heeft iedereen wat kunnen genieten van het lange weekend, voor zover dat van toepassing was. Alleen vandaag heel druilerig weer helaas:( maar komende week weer zon geloof ik!
    @Nckiie , oh ja dat is heel mooi, ik ken de waddeneilanden, ook al vaker geweest.
    We gaan al jaren op vakantie in Nederland, er is zoveel moois..
    Zoals je weet kan ik ivm wachtlijst niet overal heen, ook niet naar de waddeneilanden!
    Moet op het vaste land blijven, de enorm kleine kans dat ik binnenkort aan de beurt kom, omdat alles plat ligt op dat gebied, wil ik toch niet verspelen door een vakantie.
    Ja de boot is handig vroeg te boeken, nou ja je gaat das het belangrijkste en leukste.
    We hebben al een huisje gevonden op een half uurtje afstand van ons huis,het hoeft niet ver dit jaar, huisje van alle gemakken voorzien en gelijkvloers, rolstoelvriendelijk hoeft niet, in huis zit ik zelf gelukkig niet in rolstoel.
    Aan zee heeft voor mij amper zin, kom het strand niet meer op, ja met zo'n speciale rolstoel waar ik niet in wil, das persoonlijk een stap te ver voor mij.
    Ik vind behalve de waddeneilanden/Groningen enz, aan de kust het veel te druk voor nu.

Een fijne vakantie!geniet vd voorpret!
    Wat heerlijk, die leuke vakantieplannen van jullie te lezen.
    ik zou eigenlijk deze week in griekenland zitten ;-) gelukkig ben ik gezond, en uiteindelijk is dat t belangrijkste.

Idd is nederland zo ontzettend mooi. ik ondek zeker in deze corona periode nog veel mooie gebieden om een half uur rijden vanaf huis.
    Zo was ik eergisteren in de kollumerpomp/lauwermeer. je zou denken, saai. Maar niks is minder waas. Zo mooi was het riet met de avondzon, de reeen die voor mijn voeten weg sprongen.
    of gisteren op de fiets om het meer heen gefietst.... heb dit al 1000x gefietst, maar oh wat was t weer mooi! dankzij? de harde wind
Log in of Registreer om te reageren.