Kortademig / keel / operatie

15-05-2020 om 18:24 uur

Beste forumleden,

De laatste 3 jaar heb ik flinke last gekregen met ademhalen. Het grootste probleem was mijn neus en ik had regelmatig een brok in de keel.

Hiervoor heb ik 2 maanden geleden een neustussenschot correctie gekregen en is neusvleugels weggehaald.

Hiermee dacht ik weer een normaal leven mee te krijgen.
Mijn neus functioneert inmiddels redelijk er komt door beide gaten lucht maar de neus is nog erg geïrriteerd.

De afgelopen maanden kwam er heel veel slijm mijn keel ingelopen. Maar ook dat is nu bijna weg.

Echter nu ben ik al 5 weken zeer benauwd in mijn keel. Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik moet schrapen maar probeer dat niet te doen.

De huisarts hoorde een lichte piep maar ook dat is inmiddels weg.

De arts heeft serotonine en subatenol voorgeschreven maar die halen niks uit.

Ik heb geen slijm op de longen en hoef niet te hoesten.

Voor de operatie was ik gezond en deed ik elke dag een uur intensief sporten zonder medicatie of problemen.

Ik zou graag antibiotica en prednison willen maar daar doet de arts moeilijk over.

Ondertussen is mijn leven al 2 maanden een hel.

Ik vermoed dat het slijm (posnasale drip) mijn bronchiën geïrriteerd heeft of een astma aanval veroorzaakt heeft.

Waarom werken de medicijnen dan niet?
Waarom heb ik geen hoest en geen slijm. (Of heeft niet iedereen slijm erbij).
Heeft iemand tips?

Login of registreer om te reageren
16-05-2020 om 09:30 uur

Goeie tip van Daantje. Maak een kommetje van twee handen, laat iemand daar zout water ingieten (1 theelepel opgelost in glas warm water, of als je het aankan en durft een paar drupjes babyshampoo, bij mij irriteert dat) en dan flink opsnuiven, zodat het je keel inloopt zo vaak mogelijk opsnuiven. Echt smakelijk ziet het er niet uit, maar als je dit een tijdje 3 x per dag doet, kijk dan eens of dit helpt.
Bij mij gebeurt er weleens helemaal niets, maar ook wel dat ik een uur later moet niesen en snuiten en dan komt er opeens vies snot uit.

Login of registreer om te reageren
16-05-2020 om 12:50 uur

Of spoelen met een rhinohorn. Deze kan je bij de apotheek kopen, spoel je je neus en holtes mee!

Login of registreer om te reageren
16-05-2020 om 13:26 uur

Ik denk dat je opnieuw naar je huisarts of kno arts moet gaan om uit te leggen dat je leven al 2 maand 'een hel' is.
waarom je medicatie niet helpt, je niet hoest en geen slijm hebt kan ik niet beantwoorden, ik ken jou en je medische geschiedenis immers niet.
Wat ik wel weet is dat herstellen van een operatie lang kan duren.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
16-05-2020 om 20:54 uur

Bedankt voor de adviezen!!
Mijn neus spoelen met zoutoplossing doe ik al 6 weken. De postnasale drip is ook al bijna weg. Soms komen er wel nog harde stukken uit de neus.

Ik ga ook 2/3 x per dag in bad om alles vrij te houden.
Daarna gaat er ook nog nasomex en zalf de neus in.

Ik ben gisteren ernstig benauwd naar de huisartsenpost gegaan.
Vanwege de benauwdheid klachten moest ik door de Corona screening heen. Niet dat ik dacht dat ik dat had.

Ik heb in ieder geval antibiotica gekregen. Om in ieder geval iets te proberen.
Ik weet dat bij bronchitis antibiotica niet werkt..

Als dat ook niet helpt mag ik maandag aan de prednison.

Heeft iedereen bij Atsma of bronchitis slijmvorming?

De meeste mensen zijn na deze operatie binnen week weer aan het werk.
Helaas heb ik blijkbaar pech.

Login of registreer om te reageren