vergoeding basis voor fysio

17-05-2020 om 16:04 uur

De kosten voor COPD bij de fysio waren met een zg kaart € 80 voor 13 behandelingen. € 6,15 per keer Gelezen dat het vergoed kan worden uit de basisverzekering. Ben dat gaan doen. De vergoeding is € 29,07 per keer? Dat betaal ik echter uit mijn eigen risico. Dat is dus € 22,92 meer. Vind dit schandalig. Ben ook direct gestopt met de vergoeding uit het basisverzekering.

Login of registreer om te reageren
17-05-2020 om 19:07 uur

@jaimita
Ik heb even zitten puzzelen en kwam terecht in een moeras van 'mitsen' en 'maren'. Het lijkt erop dat elke verzekeraar de overheidsregulering op hun eigen manier interpreteert. Wat het meest knelt is natuurlijk dat je verzekeraar heeft nagelaten je te waarschuwen dat je erop achteruit gaat als je je strippenkaart inruilt voor vergoeding vanuit de basisverzekering. Want ze boeken dan de werkelijke kosten van de fysio af van je eigen risico, in plaats van de kosten van de veel goedkopere strippenkaart. Dan ga je de fysio dus inderdaad zelf betalen. Ik denk (mijn persoonlijke mening als leek) dat de verzekeraar op zich gewoon de regels volgt. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je je (terecht) bedrogen voelt. Voortaan dus bij elke wijziging die van plan bent te maken, eerst goed navragen of je er niet op achteruit gaat. Of misschien in december een andere, meer transparante verzekeraar zoeken.

Login of registreer om te reageren