peventief Flumocil nemen om te bewapenen tegen corona

18-05-2020 om 13:16 uur

Goedemiddag allemaal,

Als kind had ik erg last van astma. Ik ben nu 44 en heb er in het dagelijks leven nauwelijks last van. Behalve de herkenbare situaties dat mijn longen gevoelig reageren op huismijt, sigarettenrook, scherpe parfum ed.

Wanneer ik verkoudheid of griep oploop is het echter een ander verhaal. Mijn longen produceren dan veel slijm, dat gaat vastzitten en wat ik niet kan ophoesten. Serevent, (50) Flixotide (250) en Fluimocil helpen mij bij het herstel, maar het duurt dan altijd wel erg lang.
Wanneer ik pech heb, heb ik echt antibiotica nodig om beter te worden. Maar dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen. Door de ervaring dat een "simpele" verkoudheid mij zo ziek kan maken, ben ik best wel wat ongerust hoe mijn lichaam op het eventuele corona-virus gaat reageren.

Ik neem vitamine D, neem twee keer daags Serevent en Flixotide en eet zo gezond als ik kan. Als kind moest ik Fluimocil dagelijks nemen, het was toen nog verpakt in zakjes met poeder (sinaasappelsmaak). Nu is het tegenwoordig in Nederland alleen in bruistabletten verkrijgbaar en ik weet niet goed of je deze bruistabletten ook preventief zou kunnen nemen. Of dat het alleen verstandig is, dit te nemen als je echt benauwd bent. Wat denken jullie?

Hartelijke groet,
Angela

Login of registreer om te reageren
21-05-2020 om 12:04 uur

Als je geen slijm hebt, heeft het ook geen zin om fluimucil te nemen.

Login of registreer om te reageren
21-05-2020 om 14:28 uur
Reactie op ABolhuis

het was toen nog verpakt in zakjes met poeder (sinaasappelsmaak). Nu is het tegenwoordig in Nederland alleen in bruistabletten verkrijgbaar

Het s nogsteeds in zakjes met smaak verkrijgbaar. Preventief gebruiken lijkt mij ook niet zinvol.

Login of registreer om te reageren