Hypoallergeen dekbedovertrek duur of goedkoop?

26-05-2020 om 05:23 uur

Hallo allemaal,

Ik post voor het eerst wat hier. Mijn naam is Kelly, ik heb al heel lang astma, maar laatste 2 jaar heb ik meer last van vastzittend slijm waardoor ik snachts veel benauwd ben.

Ik wil anti allergie beddengoed aanschaffen.
Bij allergie zorg krijg ik 5o % korting. Maar dan is het nog best duur.

Bij de lidl verkopen ze anti allergie bekbedhoezen en kussenslopen, een stuk goedkoper.
Zijn deze net zo goed?

Groetjes Kelly

Login of registreer om te reageren
26-05-2020 om 18:12 uur

Het is inderdaad een behoorlijke aanschaf. Maar ik heb mijn set gekocht bij Alergiezorg en ik ben er tevreden over. Ik heb geen goede ervaringen met de hoezen van de Lidl.

Login of registreer om te reageren
28-05-2020 om 11:52 uur

Je hebt ook van het merk Evolon allergie hoezen. Deze zijn een stuk goedkoper.

Login of registreer om te reageren
29-05-2020 om 15:16 uur

Toevallig heb ik vandaag gesproken met iemand van www.allergiezorg.nl omdat ik ook nergens tegen kan...
Ik zou als ik jou was de situatie aan hun uitleggen en om advies vragen.

Login of registreer om te reageren
29-05-2020 om 23:44 uur

Het is de vraag of term 'anti allergie dekbedhoezen' bij de Lidl hetzelfde is als 'hypoallergeen' bij allergiezorg. Mijn ervaring is dat bij aankoop van artikelen waarvan kwaliteit verwacht wordt, goedkoop vaak duurkoop is. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar 'alle waar naar z'n prijs' geldt hier zeker. En dan vertrouw ik mijn gezondheid niet toe aan prijsvechters zoals Lidl.
Tip: reken eens uit hoe lang je met dit materiaal doet, en bereken dan de prijs per dag. Wellicht kijk je dan anders naar 'duur'.
Just my 2cents...

Login of registreer om te reageren
30-05-2020 om 06:20 uur

Of de hoezen van de Lidl even goed zijn als van Allergiezorg weet ik niet. Ik heb geen ervaring met de hoezen van Lidl.

Ten aanzien van de prijs: vroeger werden de anti-allergiehoezen volledig vergoedt bij mij.
Iedere 10 jaar kon ik nieuwe aaanvragen. Ik doe er dus 10 jaar mee, en spaar ondertussen voor een nieuwe set.

Succes met je keuze!

Login of registreer om te reageren
30-05-2020 om 06:25 uur

Merk je na tien jaar echt dat je oude set versleten/minder is? Ik kwam erachter dat ik al dertien jaar met mijn hoezen doe maar ze zien er eigenlijk nog goed uit. Ik twijfel of ik nieuwe zou bestellen.

Login of registreer om te reageren
30-05-2020 om 06:59 uur

ik heb een hoes die je als lakenhoes om je bed doet, deze heb ik nodig bij logeerpartijen. deze heb ik inmiddels 25 jaar, zie het laatste jaar dat vervanging geen overbodige luxe is, het laagje maakt bubbels.... maar t werkt nog steeds

Login of registreer om te reageren
30-05-2020 om 07:00 uur

en een hoes om mijn matras thuis heb ik niet meer, ik heb een matras en kussen van allergiezorg

Login of registreer om te reageren
30-05-2020 om 09:11 uur

Wat Emsepems zegt: het laagje maakte bubbels. En het binnenlaagje liet aan de randen en hoeken los.
Overigens heb ik nu een ander merk, geen idee of slijtage bij deze set zichtbaar is straks.
Verder slijten uiteindelijk alle stoffen bij gebruik. Dus ik neem aan dat de werkzaamheid dan ook vermindert in de loop van de tijd?

Matrassen koop ik altijd heel goedkope, en daarmee vaker een nieuwe. Diep in het matras blijft de huisstofmijt toch zitten denk ik. Ik gebruik wel een matrashoes en leg het matras 2x per jaar in de zon.
Een anti-allergiematras vind ik ook een optie.
Hoe lossen anderen het op met hun matras?

Login of registreer om te reageren