Benauwdheid bij de keel

28-05-2020 om 11:42 uur

Hallo, mijn naam is Stan en ik ben 19 jaar oud. Ik heb onlangs (3 weken geleden) erg last gehad van een benauwd gevoel in mijn keel, waardoor ik mijn best moest doen om te ademen. Het voelt alsof de onderkant van mijn heel en stuk smaller wordt waardoor het ademen lastiger gaat. Ik ben naar de huisarts geweest maar daar kwam niets geks uit, mijn zuurstofgehalte was 98% en bij het luisteren naar mijn ademhaling klonk niets gek. Ook had ik geen piep bij het ademen halen. Ook heb ik geen Astma of Allergieën. Na 4 dagen ging de benauwdheid over. Nu drie weken later is het weer terug en ik heb geen idee wat het kan zijn.

Kan iemand mij helpen?

Login of registreer om te reageren
28-05-2020 om 12:28 uur

Hoi Stan, je had dus geen brok in je keel? Het kan zijn dat je keel gespannen is, heb je misschien last van stress? (dat is niet bijzonder in deze tijd) Je kunt een benauwd gevoel hebben zonder dat je zuurstof tekort komt. Het kan ook komen door juist te overademen. Hyperventilatie dus. Dat bestaat ook in chronische vorm. Kijk maar eens of je hier iets van herkent https://www.gezondeademhaling.nl/chronische-hyperventilatie-symptomen

Login of registreer om te reageren
28-05-2020 om 16:16 uur
Reactie op Thirza

Hoi Stan, je had dus geen brok in je keel? Het kan zijn dat je keel gespannen is, heb je misschien last van stress? (dat is niet bijzonder in deze tijd) Je kunt een benauwd gevoel hebben zonder dat je zuurstof tekort komt. Het kan ook komen door juist te overademen. Hyperventilatie dus. Dat bestaat ook in chronische vorm. Kijk maar eens of je hier iets van herkent https://www.gezondeademhaling.nl/chronische-hyperventilatie-symptomen