Handalcohol geeft problemen

05-06-2020 om 06:42 uur

Beste deskundige,

Op dit moment wordt overal gevraagd je handen te desinfecteren met handalcohol producten.
Het probleem is dat ik daar totaal niet tegen kan. (Ik kan ook niet tegen "puffers" waar ethanol in zit).
Mijn longen reageren niet alleen maar mijn hele lijf doet mee.
Het geeft klachten, die aan migraine doen denken maar ik heb geen migraine. Nooit gehad ook.
Voorheen kon ik dit middel ontwijken maar nu het zo veelvuldig gebruikt wordt lukt dat niet meer.
Is er iets waardoor ik deze heftige reactie op alcohol kan verminderen?

Met vriendelijke groet,

Spirit

Login of registreer om te reageren
06-06-2020 om 12:29 uur

Even meedenkend:

Zijn er geen ontsmettende doekjes waar je wel tegen kunt en die altijd op zak hebt? Of heb je het hele probleem al als iedereen het gebruikt? Ik heb alleen dat mijn longen er niet tegen kunnen maar met de 1,5 meter afstand is het vaak wel te doen en gelukkig kom ik er niet zo vaak mee in aanraking.

Hoop voor je dat er een goede passende oplossing is! Echt enorm lastig:( en het lijkt mij dat er meer is dan handalcohol.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
06-06-2020 om 18:09 uur

Hallo Nckiie,

Dankjewel voor het meedenken. Ik ga op zoek naar doekjes en hoop dat die minder reactie geven.
En de afstand maar naar 2 meter zetten en kijken of mijn reactie op de handalcohol minder wordt.

Groetjes Spirit

Login of registreer om te reageren
07-06-2020 om 20:18 uur

Lastig hoor Spirit, dat je zoveel last hebt van handenalcohol.
Zelf geen handenalcohol gebruiken? En als je erop aangesproken wordt gewoon zeggen dat je er niet tegen kan. Is dat een optie?
Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
08-06-2020 om 07:04 uur

Ik ben geen deskundige maar bij de supermarkten zie je vaak "reinigende" gel en doekjes. "Reinigend" is een verhullende term om aan te geven dat het niet "ontsmettend" is en dus geen alcohol bevat. Meestal zit er een mild, bijna reukloos zeepachtig middel in. Of plastic handschoenen dragen en die aanhouden tijdens het ontsmetten. Dan vermijd je tenminste het directe huidcontact. De enkeling die je dan raar aankijkt moet je gewoon negeren of een snauw teruggeven. Jouw leven, jouw situatie. Hebben ze niks mee te maken.

Login of registreer om te reageren
08-06-2020 om 12:06 uur

Ik begreep dat het coronavirus het hoekje al omgaat van gewone handzeep, als je tenminste lang genoeg en zorgvuldig wast. Nu is dat in de supermarkt lastig, maar zouden babydoekjes een oplossing kunnen zijn? Je hebt snoetenpoetsers of billendoekjes.

Login of registreer om te reageren
09-06-2020 om 07:01 uur

Hai Spirit,

Zie dat je hierboven al veel goede suggesties krijgt. Hopelijk zit er iets tussen dat je kunt gebruiken en waar je geen of zo min mogelijk last van hebt. Sterkte ermee.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn.

Login of registreer om te reageren
10-06-2020 om 17:52 uur

Dankjewel voor het meedenken allemaal. Een oplossing is er nog niet.
Ontwijken is op dit moment nauwelijks mogelijk omdat het veelvuldig door anderen gebruikt wordt. Zelf doe ik aan (vaak) handen wassen en dat is op zich voldoende om in ieder geval het risico op het virus te verminderen.

Login of registreer om te reageren