Hallo, ik ben Loes

11-06-2020 om 19:42 uur

Hallo allemaal. Ik ben Loes, 65 jaar, gescheiden en alleen wonend. Ik heb katten en papegaaien en laat dagelijks het hondje van iemand anders uit. Ik heb al heel lang COPD maar rookte nog gewoon 6 halve sigaretjes op een dag (na een herseninfarct van 14 halfjes naar 6 halfjes gegaan). Ikhad nooit ergens last van. Weinig tot geen slijm, niet benauwd enz. Dus vergat eigenlijk dat ik Copd had. Sinds corona ben ik meer gaan lopen en toen werd ik ineens benauwd en had ik last van slijm. Ben daar zo van geschrokken dat ik nog minder ging roken. s Avonds niet daarna s morgens niet enz. Nu sinds 3 weken niks meer. Maar goed ik ga me nu dus pas echt verdiepen in mijn ziekte. Na een longfoto bleek dat ik ook last heb van bronchieectasien. Schrok ik erg van tot ik me realiseerde dat ik dat ook al heel lang heb waarschijnlijk. Ik loop nu heel rustig en dat gaat beter. Hopelijk vind ik hier veel herkenning en samengevoel. Ik herkende al dingen die ik voorbij zag komen (gevoelig voor allerlei luchtjes).Maar voel me dus eigenlijk een nieuwe patiente omdat ik er nog erg weinig van weet.

Login of registreer om te reageren
12-06-2020 om 10:13 uur

Welkom Loes,
Knap dat je helemaal gestopt bent met roken. Er is op het forum veel informatie te vinden over hoe iedereen omgaat met zijn ziekte. Vaak ook tips die je kunt gebruiken in je eigen situatie. Of die je kunt gebruiken om in gesprek te gaan met je arts.
Veel weten over je eigen ziekte zorgt er meestal voor dat je er beter mee kunt omgaan.

Groetjes Spirit.

Login of registreer om te reageren
17-06-2020 om 17:34 uur

Dank je wel. DAcht al dat niemand zou reageren :)

Login of registreer om te reageren
18-06-2020 om 08:00 uur

Welkom hier, goed dat je gestopt bent, is het allerbeste wat je kunt doen voor je longen, ik heb ook copd.
Veel lees en schrijf plezier en sterkte!

Login of registreer om te reageren