Benauwd, druk op de borst, straalt uit naar rug (longen)

15-06-2020 om 10:08 uur

Dag allemaal,
I.v.m. 2 x een verhuizing binnen één jaar heb ik een nieuwe longarts. Ik ben blij met hem, want hij probeert van alles uit om mij maar iets beter te laten voelen.
Ik heb 10 aandoeningen, o.a. astma, hart- en neurologische aandoening. En door 2 oogaandoeningen wordt mijn zicht steeds minder.
Ik probeer zoveel mogelijk te genieten van kleine dingen, dat lukt aardig.
I.v.m. corona ben ik 14 weken in quarantaine geweest en nu loop ik alleen heel kleine stukjes.
Mijn vraag, herkent iemand als je kleine stukjes rustig loopt je druk op de borst krijgt met uitstraling naar de rug.
Als ik loop heb ik een gezichtsvizier op ivm corona. En de hoge luchtvochtigheid, was die dagen tussen 80/95) werkt ook niet echt mee.
Ik zou het zo fijn vinden als iemand dit herkent. Dan kan ik nl uitsluiten dat het op dat moment niet het hart is maar wel de longen.
Ik hoop wat te horen en wens jullie allemaal in deze pittige tijd veel sterkte toe.
Hartelijke groet,
Fientje

Login of registreer om te reageren
15-06-2020 om 10:16 uur

ik denk dat je de huisarts moet vragen om mee te denken. druk op de borst met rugklachten kunnen door de longen komen maar ook door het hart. En omdat je aangeeft dat je long en hartproblemen hebt zou ik geen risico nemen.
beterschap!

Login of registreer om te reageren
15-06-2020 om 10:18 uur

Dankjewel voor je reactie.
Lastig is dit. A.s. donderdag belt de longarts, ik zal n.a.v. dat gesprek een beslissing nemen.
Hartelijke gr. Fientje.

Login of registreer om te reageren
15-06-2020 om 11:02 uur

Hallo Fientje, ik herken de pijn die je benoemd wel, maar het kan inderdaad van alles zijn.
Wat het naast longen en hart ook zou kunnen zijn is maagzuur. Dat kan ook pijn veroorzaken op je borst en ook tussen je schouderbladen. Heb je al maagzuurremmers? Je hoeft niet per se maagzuur zelf te voelen om er toch last van te hebben.
Groetjes Lin

Login of registreer om te reageren