Benauwd en hoesten.

18-06-2020 om 00:28 uur

Hallo,

Heb sinds kort +/- 2 weken last van benauwdheid en droge (kriebel) hoest. Wat in de middag in de achtergrond blijft en hoef ik niet te hoesten.. alleen in de s’avonds als ik in bed lig komen de klachten naar boven heel benauwd en af en toe hoesten. Het begon 2 weken geleden met alleen benauwdheid in de avond voor 2 avonden, daarna week later weer last gekregen van benauwdheid in de avond deze keer met hoest erbij, heel irritant. Voor de rest geen andere klachten al moet ik wel zeggen dat ik voor de benauwdheid klachten een neusverkoudheid had. Begin me wel af te vragen wat het zou kunnen zijn een simpele virusje of iets anders? Denk niet dat het corona is aangezien je daarvoor meerdere klachten ontwikkelt en je naaste ook besmet raken. Iemand die hetzelfde heeft?

Mvg,

Login of registreer om te reageren
18-06-2020 om 07:59 uur

Je weet niet of het corona is, je hoeft niet altijd direct je naaste te besmetten, de kans is groot maar is geen zekerheid.
Nu is ook niet elke hoest corona, het kan ook aan allergieeen liggen of slechte lucht.
Bij twijfel zou ik toch je huisarts even bellen, missch zegt hij alsnog doe een test bij de ggd, dan weet je het zeker.
En misschien heeft hij wat tips.
Meer hoesten bij liggen gebeurt wel vaker, je hoofdeinde wat hoger leggen dmv kussens kan helpen, zuigttabletjes of iets met tijm.
Wanneer het heel erg is kun je vragen aan je huisarts om codeine tabletjes, dit alleen bij een niet productieve hoest, want bij slijm productie moet het er juist uit..
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
19-06-2020 om 23:41 uur

Covid kan je heel simpel uitsluiten door te laten testen, bel de huisarts zou ik zeggen als je al meerdere weken klachten hebt. Er zijn enorm veel virussen die hoesten kunnen veroorzaken en bij covid hoef je niet eens klachten te hebben en kan je het wel dragen. Je hoeft zeker bij goede hygiëne anderen niet te besmetten. Zo heb ik influenza gehad als enige in het gezin en iedereen waar ik mee om ging.

Houd je aan de richtlijnen en neem extra maatregelen aangezien covid niet is uitgesloten, maar sowieso al is het geen covid neem je verantwoordelijkheid.
Goudvisje komt met een heel goede tip bij liggen!

Ben je al getest op hooikoorts? Kan ook atypisch zijn. Ik zou zeggen bel de huisarts en bespreek het!

Codeïne kan inderdaad als het hoesten enorm hinderlijk is, het vermindert wel je reactievermogen!

Kortom ik zou zeggen overleggen:)

Login of registreer om te reageren