Corynne

03-07-2020 om 09:26 uur

Hallo allemaal,
Ik ben Corynne, 66 jaar oud en voel me 103 jaar.
Ik heb COPD Gold4 met onderliggende Astma. Als kleuter heb ik in Dekkerswald ( Spanje kliniek ) gelegen en in 2018 heb ik 3 maanden gerevalideerd in Dekkerswald. Vooral in 2018 heb ik veel geleerd en ging het een tijd lang erg goed. Er zaten wat kleine vlekjes op mijn longen maar dat kon ook littekenweefsel zijn. Mijn longarts deed er mijn inziens wat gemakkelijk over maar gelukkig keek de longarts in Dekkerswald er samen met mij naar en kreeg ik goede uitleg. Ondanks dat mijn longarts opperde om na 3 maanden een nieuwe scan te maken gebeurde dat niet. Na lang aan dringen van mijn kant is dit na een jaar gedaan. De vlekjes waren groter en na 3 maanden een petscan. Foute boel dus. Ik kan niet geopereerd worden dus bestralen. Het werden 3 bestralingen met een hoge dosis. Hier waren goede resultaten mee. Er zou natuurlijk litteken weefsel achter blijven maar de plekjes zouden weg zijn. Ook zouden er nog 2 plekjes zitten maar die waren nu te klein om gedetecteerd te worden. Vanaf dag 1 van de bestraling heb ik klachten. Dit bij de longarts gemeld of bij de longverpleegkundige steeds kreeg ik te horen : dat kan niet mevrouw of dat is van u COPD. De Corona kwam er tussen en ik heb alle zorg buiten de deur gehouden. Thuiszorg en huishoudelijke hulp. Ik werd alleen maar benauwder en kreeg slikklachten. Dit gemeld op 6 maart. Toen ik weer opgenomen werd vreselijk benauwd en boezem defibrilleren. Katheterisatie gehad en hartmedicatie. Puffer erbij antibiotica , 2 kuren van een week prednison 30 ,vernevelen met flumucil diverse neusdruppels en spoelen met zout water niets helpt. Continu het gevoel dat ik stik. Diverse keren 112 gebeld en meegenomen of de huisartsenpost die me instuurden. Steeds u saturatie is goed ik kunt weer naar huis. Uiteindelijk kno arts die zag dat er mogelijk een ontsteking was geweest en dat er mogelijk rechtsboven een concha bulosa ( luchtzakje ) zit . Doorgangen zijn open. Conclusie brok in de keel gevoel wat ik door slikken zelf instand houd. Iedere ochtend zit er dikke groene prut in mijn keel met bloed. Foto’s ervan gemaakt als bewijs Ct scan van de slokdarm is gelukkig oké. Op aandringen van mij is er in mei een foto gemaakt van mijn longen. Scan vond mijn longarts niet nodig dit wil hij in December doen. Op mijn opmerking dat zou na 3 maanden gebeuren zei hij dat hij dat nooit deed. Mijn vertrouwen in deze arts is is flink gedaald. De arts van de Verbeeten kliniek belde ter controle en was zeer verbaast dat er nog geen scan gemaakt was en heeft er meteen een aangevraagd. Deze is 1 juli gemaakt en ik word daar 8 juli over gebeld. Ik neig hard naar een second opinie en dan het liefst in het Radboud ziekenhuis. Een tweede revalidatie? Ik ben ten einde raad.
Groetjes Corynne

Login of registreer om te reageren
06-07-2020 om 15:41 uur

Jeetje wat een heftig verhaal, wil je veel sterkte wensen en zou zeker een second opinion doen! Dit geeft anders alleen maar onrust en stress.
Valt niet mee, zeker niet wanneer ze je niet 't vertrouwen geven.
Nogmaals sterkte xxx

Login of registreer om te reageren